Analiză: Normele europene privind poluarea vor afecta activitatea Dacia

Dacia a dobândit un număr ce clienţi fideli vehiculelor sale spartane, cu costuri reduse, devenind una dintre mărcile cu creştere rapidă din portofoliul Renault, dar ar putea deveni o frână pentru compania franceză, din cauza standardelor dure de poluare ale Uniunii Europene, comentează Bloomberg.

1137 afișări
Imaginea articolului Analiză: Normele europene privind poluarea vor afecta activitatea Dacia

Analiză: Normele europene privind poluarea vor afecta activitatea Dacia

Maşinile Dacia trebuie să rezolve mai multe probleme înainte de a îndeplini obiectivele de emisii din 2021 ale UE, conform estimărilor companiei de consultanţă ISI Evercore.

Revizuirea modelelor pentru a respecta regulile ar putea afecta în mod disproporţionat rentabilitatea, chiar dacă Renault în ansamblu este mai bine poziţionat decât unii rivali, a scris Philippe Houchois, analist la Jefferies din Londra, într-o notă.

Noile standarde se numără printre numeroasele provocări cu care se confruntă Renault, care se luptă să-şi susţină alianţa cu Nissan Motor, în timp ce se confruntă cu o scădere a cererii pe piaţa europeană. Luna trecută Renault şi-a redus prognoza pentru veniturile din acest an.

Începând cu 2020, flotele auto vor trebui să respecte noile limite privind emisiile de dioxid de carbon sau vor fi amendate. În scenariul realizat de Jefferies, care presupune o încetinire continuă a vânzărilor de automobile, amenzile pe care Renault le-ar putea plăti sunt de 450 de milioane de euro sau 17% din profitul estimat pentru anul viitor.

În ansamblu, datorită tehnologiilor mai curate, maşinile marca Renault emit mai puţin dioxid de carbon decât cele Dacia.

Dacia poate introduce un SUV hibrid, ca un prim pas spre reducerea emisiilor, spun analiştii. Olivier Murguet, şeful vânzărilor la Renault, a declarat este greu de imaginat că Dacia nu se va integra în tendinţa electrificării maşinilor.

Deţinută de Renault din 1999, Dacia a fost o poveste de succes pentru producătorul auto francez. Modelul său cel mai ieftin, care nu are ferestre electrice sau instalaţie stereo şi vine în doar două culori, porneşte de la aproximativ 8.000 de euro în Europa de Vest, mai puţin decât ofertele de bază ale rivalilor Fiat Chrysler Automobiles şi PSA Group.

Unii analişti estimează că modelul Duster generează o marjă de operare mai mare de 10%, peste producători de automobile premium precum Mercedes-Benz şi BMW. Vânzările Dacia au urcat cu 7% anul trecut, în timp ce maşinile marca Renault au scăzut cu 5%.

Carlos Tavares, actualul CEO al PSA şi fost numărul doi la Renault, a defint la un moment dat producătorul auto drept „o sursă de lichidităţi”.

Investiţiile costisitoare în tehnologii hibride sau electrice pentru îmbunătăţirea performanţei emisiilor Dacia i-ar putea afecta marjele de profit. Arndt Ellinghorst, analist la Evercore ISI din Londra, consideră că respectarea obiectivelor privind emisiile pentru următorii doi ani va costa Dacia aproximativ 671 de milioane de euro sau 1.269 de euro pe unitate, cu posibilităţi reduse de a transfera aceste costuri clienţilor săi.

O purtătoare de cuvânt a Renault a refuzat să comenteze impactul viitoarelor reglementări.

Renault oferă deja vehicule electrice, începând cu aproximativ 23.000 de euro şi intenţionează să înceapă să vândă o versiune hibrid a Renault Clio în 2020, un posibil test pentru o Dacie electrificată.

Taguri:
norme ue,
dacia,
poluare

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici