Ancheta în cazul accidentului de la Valea Călugărească va dura câteva luni

Ancheta în cazul accidentului feroviar de la Valea Călugărească va dura câteva luni, fiind avută în vedere săvârşirea a patru infracţiuni şi fiind luate în calcul mai multe posibile cauze ale producerii evenimentului, a anunţat, luni, procurorul de caz Aurelian Mihăilă de la Curtea de Apel Ploieşti.

76 afișări
Imaginea articolului Ancheta în cazul accidentului de la Valea Călugărească va dura câteva luni

Ancheta în cazul accidentului de la Valea Călugărească va dura câteva luni (Imagine: Mediafax Foto)

Competenţa privind ancheta în cazul accidentului feroviar produs sâmbătă după-amiază la intrarea în gara din Valea Călugărească a fost declinată, luni, de Parchetul de pe lângă Judecătoria Ploieşti către Parchetul Curţii de Apel Ploieşti, având în vedere consecinţele grave ale accidentului, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Procurorul de caz Aurelian Mihăilă de la Curtea de Apel Ploieşti, cel care a instrumentat şi cazul exhumării ziaristului Dumitru Tinu, a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, că accidentul feroviar a impus intervenţia Ministerului Public dintr-o dublă perspectivă. "În primul rând este vorba despre deraierea unui tren urmată de degradarea structurii feroviare şi a materialului rulant şi în al doilea rând există o persoană decedată şi alte patru persoane care au suferit vătămări corporale", a explicat Mihăilă.

Potrivit sursei citate, Ministerul Public a acţionat prin procurorii săi de la toate palierele ierarhice de pe plan local şi a fost deschisă o anchetă în care se fac cercetări sub aspectul săvârşirii unor infracţiuni de distrugere şi semnalizare falsă, de ucidere din culpă, infracţiuni de vătămare corporală din culpă, dar şi infracţiuni la regimul legislaţiei privind securitatea şi sănătatea muncii.

Procurorul Aurelian Mihăilă a spus că în derularea anchetei sunt avute în vedere mai multe versiuni, "circumscrise toate conceptului de defecţiune tehnică", ce ar fi putut fi cauzată de diverşi factori sau de un cumul de factori.

"Versiunile care vor fi avute în vedere în cadrul derulării anchetei se vor circumscrie conceptului generic de defecţiune tehnică, fie că ar privi doar infrastructura feroviară, fie că ar privi deopotrivă infrastructura feroviară şi materialul rulant. Pornind de la acest aspect, se va cerceta în ce măsură cauzalitatea accidentului se grefează pe intervenţia voluntară, voită a unei persoane, aşa-zisa mână criminală despre care s-a făcut referire în presă, fie pe neglijenţă din partea angajaţilor SNCFR, eroare umană, ori pe împrejurare imposibil de prevăzut. Bineînţeles că va fi cercetată şi incidenţa eventualilor factori de condiţionare în producerea acestui rezultat, cum ar fi viteza ori starea psiho-fizică a personalului cu atribuţii imediate în transportul garniturii deraiate", a adăugat Mihăilă.

El a mai spus că poate fi vorba şi despre "o combinaţie de mai multe astfel de cauzalităţi", precizând că nu există la acest moment o pondere sau o clasificare a versiunilor posibile, toate fiind avute deopotrivă în vedere.

Conform procurorului de caz, relaţia dintre această comisia de anchetă constituită din reprezentanţi ai Autorităţii feroviare, ai CFR SA şi ai CFR Călători şi Ministerului Public va fi una de colaborare şi de sprijin reciproc, iar ancheta ar putea dura câteva luni întrucât cazul este unul complex.

Întrebat dacă până în prezent s-a constatat lipsa unor elemente ale infrastructurii, procurorul de caz a spus că nu poate da detalii cu privire la situaţia de fapt, ci strict cu privire la proceduri. Acesta a mai afirmat că mecanicul locomotivei acceleratului 1661, implicat în accident, a fost audiat şi există o declaraţie a acestuia, fără a da alte date referitoare la conţinutul declaraţiei.

În ceea ce priveşte rolul pe care cele patru persoane rănite în accidentul feroviar îl vor avea în desfăşurarea anchetei, Aurelian Mihăilă a spus că cele patru victime vor avea calităţile prevăzute de lege în acest sens, respectiv persoană vătămată, după caz parte vătămată, parte civilă.

Acceleratul 1661, care circula pe ruta Bucureşti-Iaşi, a deraiat, sâmbătă după-amiază, la momentul intrării în halta Valea Călugărească, judeţul Prahova, după ce a trecut un macaz.

Locomotiva şi patru vagoane din cele şase ale trenului au sărit de pe şină. În urma accidentului o tânără de 17 ani a murit, iar alte patru persoane au fost rănite.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici