Banii negri din halatele albe ale farmaciştilor

După ce BUSINESS Magazin a analizat valoarea plăţilor informale care merg către medici din partea companiilor farmaceutice, a venit timpul să privim înspre o altă componentă importantă în acest joc: farmaciştii. Anul 2010 a adus elemente noi în activitatea lor.

31 afișări
Imaginea articolului Banii negri din halatele albe ale farmaciştilor

Banii negri din halatele albe ale farmaciştilor (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)

Dincolo de aspectul decontării de reţete gratuite şi compensate, pentru care Casa de Asigurări trimite bani după cel puţin şase luni, criza a modificat şi sistemul de compensare a doctoriilor. Pe scurt, se compensează cel mai ieftin produs dintr-o arie terapeutică, iar pacientul plăteşte din buzunar dacă doreşte tratament mai scump. Cu lichidităţile în pom, farmaciile au reacţionat şi au mărit adaosurile comerciale la produsele care nu se eliberează pe bază de reţetă (pentru cele cu prescripţie medicală, marjele sunt fixe şi stabilite prin lege). De aceea, pentru un Algocalmin sau Nurofen, de exemplu, adaosul a crescut de la 25-30% cât era în trecut, la circa 40%, după cum precizează surse din industrie care au dorit să îşi păstreze anonimatul din motive lesne de înţeles.

În plus, a crescut şi tentaţia de a vinde cu precădere astfel de produse, întrucât ele sunt plătite pe loc, iar orice leu strâns în casieria farmacistului poate face diferenţa între supravieţuire sau faliment. "E cât se poate de simplu. Farmaciştii care respectă întru totul codurile etic şi deontologic nu mai există", susţine franc vicepreşedintele Colegiului Farmaciştilor. Pe acelaşi ton vehement, Ioana Cacovean, preşedintele Patronatului Farmaciştilor, afirmă că piaţa e tot mai dificil de reglementat, iar paharul s-a umplut picătură cu picătură: "Practic, şi statul trebuie să te lase să funcţionezi, dar dacă banii îţi vin dupăaproape un an şi tu tot vrei să fii şi onest, mori!"

Citeşte mai multe despre plăţile informale din sectorul farmaceutic pe www.businessmagazin.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici