România vs. Spania: 0-1 la construit spitale. Cea mai modernă secţie ATI din Madrid, gata în timpul necesar obţinerii autorizaţiilor în Iaşi

  • Spitalul Isabel Zendal din Madrid poate primi pacienţi
  • Unitatea medicală cu 1056 de paturi a fost ridicată în trei luni
  • La Iaşi, 3 luni a durat doar autorizarea Spitalului Modular de la Leţcani
  • Spitalul construit din containere are probleme şi cu încălzirea şi cu staţia de oxigen
  • La Bucureşti, la Spitalul Sfântul Vasile cel Mare încă nu au început lucrările
4990 afișări
Imaginea articolului România vs. Spania: 0-1 la construit spitale. Cea mai modernă secţie ATI din Madrid, gata în timpul necesar obţinerii autorizaţiilor în Iaşi

FOTO: Profimedia / Spitalul Isabel Zendal

0 la 1, că egal sigur nu e. Nu îţi vorbesc despre un meci de fotbal, ci despre cum construim spitale. 

Spitalul Isabel Zendal din Madrid, construit în trei luni

Madridul are de astăzi un nou spital de urgenţă cu 3 pavilioane moderne şi cu o capacitate de 1056 de locuri. 100 de milioane de euro a costat ridicarea uriaşei structuri, în timp record: 3 luni. Acum spitalul Isabel Zendal are deja un pavilion cu 240 de paturi pregatite pentru pacienţi. Instalaţiile actuale oferă Madridului capacitatea de a face faţă unui nou val al pandemiei.
 
„Va avea cea mai modernă secţie ATI din Madrid, dotată cu respiratoare de ultimă generaţie, computer tomograf, raze şi ecograf. Şi pe deasupra va avea şi o bază operativă a serviciului”, spune Isabel Diaz Ayuso, guvernatorul regiunii Madrid.
 
„Nu există niciun spital de urgenţă permanent cu aceste caracteristici. Şi care este situat lângă un aeroport internaţional şi cu conexiuni feroviare de mare viteză la reţeaua de transport”, adaugă ea.
 
„Noul centru este muntifuncţional, adaptat pentru orice situaţie posibilă, şi poate primi noi pacienţi COVID, eliberând astfel celalalte spitale, dar şi pentru dezastre, noi epidemii. Poate ajuta alte spitale care au nevoie de reamenajare, dar şi pentru scurtarea listelor de aşteptare.” 
 
Noul spital are 1056 de paturi, dintre care 48 sunt de ATI. Costul final ajunge la 100 de milioane de euro. S-au mutat 100 de mii de metri cubi de pământ şi au fost folosite 5300 de tone de oţel şi 16 km de piloni de ciment. 1350 de muncitori au lucrat în 3 schimburi.
 
Madridul are 1.817 de internaţi cu Covid19, dintre care 352 sunt la ATI. Secţia ATI este cea mai modernă din regiune, cu instalaţii de presiune negativă. Este dotată cu pereţi de sticlă, sisteme de izolare şi acces controlat cu uşi automate. Primii pacienţi vor fi primiţi în curând în pavilionul pregătit deja cu 240 de paturi şi 48 de posturi ATI.
 
 

Spitalul modular de la Leţcani: trei luni au durat autorizaţiile

În luna martie, Consiliul Judeţean Iaşi anunţa cu surle şi trâmbiţe un spital modular cu 250 de paturi dintre care 103 de ATI. Cu greu şi cu multe întârzieri, containerele şi aparatura au ajuns din Turcia şi au fost montate. 13,2 milioane de euro a costat spitalul de la Leţcani. Iar dacă în Madrid s-a construit în 3 luni o unitate medicală cu de 4 ori mai multe paturi ca la Iaşi, în capitala Moldovei trei luni au durat autorizaţiile. Până la urmă, spitalul a primit semnătura că poate primi 70 de pacienţi în zona de confirmaţi şi 48 la ATI. Spitalul însă a avut şi are o listă lungă de probleme: fabrica de oxigen nu face faţă, urmează să fie montat un stocator, în saloane era frig şi nici canalizarea nu era tocmai în regulă. 
 
„Această fabrică de oxigen transmite oxigen către zona de ATI. Ajunge la parametri optimi, dar din ceea ce au observat colegii ATI-şti, aceşti parametri nu erau susţinuţi pentru o perioadă de timp. Ca urmare, am adus acea soluţie de rezervă, staţia cu butelii de oxigen pentru a avea în orice moment rezerva lângă noi”, spune Carmen Dorobăţ, managerul Spitalului de Boli Infecţioase Iaşi.
 
Spitalul modular de la Leţcani are autorizaţie pentru 70 de paturi de confirmaţi şi 48 de ATI. Din cele 48 de paturi de ATI sunt folosite doar 16, din cauza problemelor de la fabrica de oxigen.
 
O parte dintre probleme s-au rezolvat după ce s-au mai băgat încă 80.000 de lei pe lângă cele 13,2 milioane de euro. 
 
Pe 25 noiembrie 2020, Alina Popa, directorul EURONEST, declara: „E vorba de cheltuieli necesare efectuării unor operaţiuni pentru funcţionarea pe timp de iarnă, în principal izolarea conductelor de apă şi canalizare care deservesc spitalul de la Leţcani.”

Spitalul "Sfântul Vasile cel Mare" din Bucureşti ar trebui să fie gata în trei ani

Şi îţi mai dau un exemplu. Spitalul "Sfântul Vasile cel Mare" din Bucureşti. Această unitate medicală cu un număr de paturi aproximativ la fel cu cel din Madrid ar trebui să fie gata în trei ani. Promisiunile îţi spuneau că lucrările ar fi trebuit să înceapă din 2019. Imensa clădire ar trebui să fie sediu pentru spitalul Floreasca, cel de Arşi şi pentru secţia de pediatrie a Institutului Naţional pentru Sănătatea Mamei şi Copilului. 
 
Un spital de jumătate de miliard de euro, cu cinci etaje, cu peste o mie de paturi, două heliporturi şi o pasarelă până la staţia de metrou. O promisiune cât un mandat de primar câştigat. Ce mai contează 300 de mii de euro, pe care Primăria Setorului 1 i-a plătit televiziunilor, ca să difuzeze un spot cu macheta spitalului. CNA a interzis spotul, care sugera că spitalul e finalizat şi funcţional. Campania electorală pentru alegerile locale a trecut, iar locul unde ar fi trebuit să fie spitalul arată neschimbat.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici