Directorul CFR Infrastructură: Se ia în calcul şi ipoteza unei mâini criminale la accidentul de tren

Accidentul de la Valea Călugărească s-ar fi putut produce fie din motive de ordin tehnic, fie din cauza unei "mâini criminale", însă acest lucru ar putea fi clarificat după ce vagoanele vor fi ridicate de pe şine şi vor fi măsurate boghiurile, a declarat directorul CFR Infrastructură, George Marcu.

161 afișări
Imaginea articolului Directorul CFR Infrastructură: Se ia în calcul şi ipoteza unei mâini criminale la accidentul de tren

Directorul CFR Infrastructură: Se ia în calcul şi ipoteza unei mâini criminale la accidentul de tren

Accidentul de la Valea Călugărească s-ar fi putut produce fie din motive de ordin tehnic, fie din cauza unei "mâini criminale", însă acest lucru ar putea fi clarificat după ce vagoanele vor fi ridicate de pe şine şi vor fi măsurate boghiurile, a declarat directorul CFR Infrastructură, George Marcu.


Marcu a declarat că cele două vagoane care au deraiat vor fi ridicate cu ajutorul unor macarale speciale, după care vor fi măsurate boghiurile vagoanelor, acesta fiind unul dintre elementele care ar putea ajuta la stabilirea cauzelor accidentului.

"Dacă este un accident tehnic, pot fi doar din două cauze: ori linia, ori materialul rulant. S-ar putea lua în calcul şi ipoteza unei mâini criminale, însă vom putea verifica această ipoteză numai după ce va fi eliberată şina şi se va putea vedea macazul", a afirmat directorul CFR Infrastructură.

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat că a existat o problemă la macazul numărul 9, care a fost în revizie în urmă cu două-trei zile, însă nu poate fi trasă încă o concluzie privind cauzele producerii accidentului de la Valea Călugărească, fiind constituită o comisie în acest caz.

Potrivit lui Orban, membrii comisiei de anchetă constituite în acest caz au luat probe de la faţa locului, principala suspiciune fiind legată de funcţionarea macazului nr. 9, care fusese verificat în urmă cu două-trei zile. Ministrul a spus că vor fi verificate registrele şi se va stabili modul în care a fost realizată revizia.

Întrebat dacă este luată în calcul şi o eroare umană, ministrul a spus: "Nu mă hazardez atât timp cât investigaţiile nu vor fi complete".

Conform sursei citate, la ora actuală linia a doua este "circulabilă", iar în scurt timp trenul Intercity care a plecat de la Bucureşti şi a stat apoi în Gara Ploieşti va sosi la Valea Călugărească pentru a-i prelua pe călători.

De asemenea, două macarale vor interveni pentru ca în câteva ore să fie eliberat şi firul de circulaţie blocat, pe care au deraiat cele două vagoane.

Prefectul de Prahova Doru Nechiti a declarat corespondentului MEDIAFAX că autorităţile au eliberat cel de-al doilea fir de cale ferată, însă trenului Intercity nu i se va permite preluarea călătorilor până când firul de cale ferată nu va fi verificat de drezina de control care este aşteptată în zonă. Prefectul nu a putut preciza cât ar putea dura această operaţiune.

Prefectul de Prahova a precizat că patru persoane au fost transportate cu ambulanţele la Spitalul Judeţean din Ploieşti, şi nu trei, aşa cum arătau ultimele informaţii furnizate de reprezentanţii ISU Prahova.

La ora transmiterii acestei ştiri, toate ambulanţele se retrăseseră de la locul accidentului, iar trupul tinerei cu vârsta în jur de 20 de ani, care a murit în accident, se afla încă în vagon, criminaliştii urmând să ajungă la faţa locului pentru strângerea de probe. Prefectul a mai spus că tânăra a suferit multiple leziuni la cap, iar în compartimentul în care se afla studenta bucată de şină a intrat prin podeaua vagonului.

Conform sursei citate, nu este exclusă drept cauză a producerii accidentului o problemă tehnică în zona macazului, în condiţiile în care la intrarea în Valea Călugărească, unde s-a produs accidentul, se observă lipsa unor componente ale liniei ferate.

Locomotiva şi două din cele şase vagoane ale acceleratul 1661 au deraiat, în jurul orei 17.00, când au trecut peste macazul din apropierea gării Valea Călugărească, după un indicator cu restricţie de viteză, respectiv de 35 de kilometri la oră.

Directorul de trafic din CFR SA George Marcu a declarat că de la ora 17.40 trenul Intercity 553 a aşteaptat în Gara Ploieşti Est pentru ca linia să fie eliberată pentru a putea pleca spre Valea Călugărească, de unde va prelua pasagerii acceleratului deraiat, urmând să meargă pe aceeaşi rută cu a acceleratului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici