- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Evaluarea la nivelul şcolii se face după clasa a II-a, a VI-a şi a X-a
Elevii vor fi evaluaţi la nivelul şcolii la sfârşitul claselor a II-a, a VI-a şi a X-a şi la nivel naţional la finele claselor a IV-a, a VIII-a şi la bacalaureat, dar şi la începutul fiecărui an de învăţământ, potrivit proiectului Legii educatiei naţionale, transmis luni Parlamentului.
Evaluare la nivelul şcolii se face după clasa aIIa, aVIa şi aXa
Proiectul Legii educaţiei naţionale stabilieşte modul în care va fi realizată evaluarea. Astfel, o primă evaluare este cea predictivă, care se realizează obligatoriu de cadrele didactice la începutul fiecărui an şcolar, pentru fiecare disciplină/modul de pregătire din planurile-cadru de învăţământ corespunzătoare.
Scopul acestei evaluări vizează stabilirea nivelului iniţial al cunoştinţelor, deprinderilor/abilităţilor şi aptitudinilor pentru fiecare elev, considerat ca nivel de referinţă pentru anul şcolar şi disciplina/modulul de pregătire respectiv. Rezultatele nu se trec în catalog. Totodată există şi evaluarea formativă, realizată pe toată durata anului şcolar, ale cărei rezultate se trec doar în portofoliul elevului şi sunt aduse la cunoştinţă părinţilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Lupte grele în Orientul Mijlociu: Iranul și Hezbollah amenință Israelul că „răzbunarea e aproape” după asasinarea lui Haniyeh și Aqil și explozia pagerelor din Liban care a rănit mii de oameni
-
Avertismentul preşedintei Băncii Centrale Europene: Lumea de astăzi seamană cu cea a anilor 1920, de dinaintea crizei şi a războiului
-
Nicolae Ciucă: România nu a fost reprezentată la întâlnirea cu von der Leyen. Premierul Ciolacu să dea explicaţii / România va primi 1,5 miliarde de euro din Fondul de coeziune al UE
-
Ursula von der Leyen anunţă un împrumut al UE de 35 miliarde de euro pentru Ucraina
Un alt tip de evaluare este cel sumativ. Evaluările sumative ale elevilor se realizează atât la nivelul clasei şi al unităţii de învăţământ, cât şi prin teste şi examene naţionale, în condiţiile prezentei legi.
Evaluările sumative la nivelul unităţii de învăţământ se realizează sub coordonarea consiliului de administraţie al acesteia, în baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.
Astfel, la finalul clasei a II-a, este o primă evaluare privind competenţele de bază ale elevilor – scris-citit şi operaţii matematice elementare.
La sfârşitul clasei a VI-a se vor evalua competenţele cheie ale elevilor în domeniile, comunicarea în limba română şi, după caz, în limba maternă, comunicarea în limbi străine, competenţele în matematică şi competenţele fundamentale în ştiinţe şi tehnologii.
La finalul clasei a X-a se va face o evaluare din toate domeniile de competenţe cheie ale Curriculumulului Naţional, respectiv comunicare în limba română şi, după caz, în limba maternă, comunicare în limbi străine, competenţe în matematică şi competenţe fundamentale în ştiinţe şi tehnologii, competenţe digitale, "a învăţa să înveţi", competenţe sociale şi civice, iniţiativă şi antreprenoriat, sensibilitate şi expresie culturală.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:39
Analiză: Cât de digitalizat este sistemul bancar din România
-
ieri, 22:38