EVALUAREA NAŢIONALĂ 2016. Ministerul Educaţiei despre controversa de la Matematică: Subiectul este complet şi clar formulat

Ministerul Educaţiei a transmis că subiectul de la proba de Matematică din cadrul Evaluării Naţionale 2016, care a stârnit controverse din cauza modului în care a fost formulat, este enunţat clar.

11915 afişări
Imaginea articolului EVALUAREA NAŢIONALĂ 2016. Ministerul Educaţiei despre controversa de la Matematică: Subiectul este complet şi clar formulat

EVALUAREA NAŢIONALĂ 2016. Ministerul Educaţiei despre controversa de la Matematică: Subiectul este complet şi clar formulat

Punctul controversat de la subiectul I din testul de Matematică primit miercuri de elevi la Evaluarea Naţională „este complet formulat, enunţul este clar, fără ambiguităţi şi permite un singur răspuns corect”, a transmis Ministerul Educaţiei într-un comunicat de presă remis miercuri agenţiei MEDIAFAX.

„Acesta conţine toate elementele necesare unui răspuns corect şi se referă la o diagramă care a mai fost prezentată în subiectele formulate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. Tipul de diagramă în discuţie este inclus în modelul de subiect pentru Evaluarea naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a, anul şcolar 2014-2015”, mai precizează Ministerul Educaţiei în comunicat.

REZULTATE EVALUAREA NAŢIONALĂ 2016

În continuare, ministerul mai precizează că „itemul conţine legenda referitoare la reprezentarea numărului elevilor, legendă care este echivalentă cu identificarea prin axele de coordonate. În esenţă, acesta se referă la prezentarea unei dependenţe funcţionale (între notă şi numărul elevilor din clasă care au obţinut această notă), iar în cazul unei dependenţe funcţionale variabila se reprezintă pe axa orizontală (a absciselor)”.

REZULTATE EVALUARE NAŢIONALA 2016. Notele obţinute de elevi la examen, pe edu.ro şi la unităţile de învăţământ

Reacţia ministerului a venit după ce mai mulţi profesori, elevi şi părinţi au reclamat că cerinţa punctului 6 de la Subiectul I de la proba de Matematică din cadrul Evaluării Naţionale nu a fost corect formulată şi i-a indus în eroare pe mulţi candidaţi.

În problema respectivă este dată o diagramă care prezintă repartiţia notelor obţinute la un test la matematică de elevii unei clase a VIII-a dintr-o şcoală. Cerinţa este următoarea: „Conform diagramei, numărul elevilor care au obţinut nota 5 la acest test este egal cu...”.

REZULTATE EVALUAREA NAŢIONALĂ 2016

„S-au încurcat!”, a explicat mama unul elev de la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc”. „Nu au înţeles exact cum se citeşte diagrama fiindcă nu era clar precizat care sunt notele şi care şir este numărul de elevi. Suntem câţiva care ne gândim să contestăm”, a spus aceasta.

Şi profesorii sunt de acord, avertizând că vor fi zeci de mii de contestaţii numai pe această temă.

„Diagrama nu este complet enunţată pentru că nu se specifică în axa OX notele elevilor şi în axa OY, numărul de elevi. De aceea, unii elevi au citit invers diagrama şi nu le poţi cere în condiţii de examen să gândească ca un adult. Vor fi probabil zeci de mii de contestaţii pe acest subiect şi cel mai simplu ar fi să să plece o notă de la Comisia Centrală de Examen către centrele de corectare prin care să li se ceară să acorde punctajul prevăzut indiferent în ce mod au citit elevii diagrama”, a explicat profesorul Ştefan Vlaston pentru MEDIAFAX.

Rezultatele de la Evaluarea Naţională se vor afişa vineri, 1 iulie, iar contestaţiile se depun în aceeaşi zi, între orele 16:00 - 20:00, urmând ca rezultatele finale să fie afişate în data de 5 iulie, potrivit calendarului publicat de Ministerul Educaţiei.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici