FOTO Gabriela Firea, atacată din toate părţile, după ce în mediul online au apărut acuzaţii de plagiat legate de noul logo al Capitalei

Primăria Capitalei transmite, printr-un comunicat de presă, că Gabriela Firea este în centrul unei campanii de compromitere, după ce în mediul online au apărut imagini care ar arăta ca noul logo al Bucureştiului este similar cu cel care ar apărea pe coperta cursului de geometrie descriptivă din 1959

11140 afișări
Imaginea articolului FOTO Gabriela Firea, atacată din toate părţile, după ce în mediul online au apărut acuzaţii de plagiat legate de noul logo al Capitalei

FOTO Gabriela Firea, în centrul unei campanii de compromitere, după ce în mediul online au apărut acuzaţii la plagiat legate de noul logo al Capitalei

"Coperta cursului de geometrie descriptivă din 1959 pe care ar apărea exact imaginea logo-ului ales de juriul concursului este un fals grosolan", susţine Primăria Capitalei printr-un comunicat de presă, ataşând imaginea apărută în mediul online şi coperta originală a cărţii respective.

"Considerăm că acesta este un atac deliberat la credibilitatea şi la imaginea Primăriei Capitalei şi ne rezervăm dreptul de a-i acţiona în justiţie pe cei care au declanşat şi răspândit această manipulare grosolană. (..)Constatăm că acest incident se înscrie, alături de „taifunul mediatic” iscat de ştirea despre profesoara dată afară pentru că ar fi contrazis-o pe Gabriela Firea şi altele asemenea, într-o campanie concertată şi deloc întâmplătoare de compromitere a Primarului General, a cărui activitate şi mai ales apreciere din partea publicului se pare că deranjează anumite persoane sau grupuri de interese", mai transmite primăria.

Primăria Capitalei a anunţă, vineri că, în urma descalificării lucrării declarate iniţial câştigătoare, juriul a desemnat un nou câştigător pentru realizarea unui logo reprezentativ al Bucureştiului, acesta fiind Alexandru Mihai Nenciu, a cărui propunere de logo era următoarea clasată în funcţie de punctaj.

"În prezentarea materialului propus spre jurizare, Alexandru Mihai Nenciu susţine că a pornit de la ideea de a crea un logo care să condenseze, grafic şi vizual, un cumul de valori reprezentative pentru bucureşteni –istorice, culturale, sportive şi economice", transmite Primăria Capitalei.

"Logo-ul creat de mine încearcă să spună o poveste, să reconstituie etapele unei istorii, prin reprezentarea simplificată a patru edificii-simbol ale Bucureştiului: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român şi Arena Naţională. Logo-ul nu este altceva decât un vector de transmitere a identităţii colective", spune Nenciu.

"Pentru a se evita situaţii de genul celei întâlnite la primul logo declarat câştigător, organizatorii concursului au decis, de comun acord cu membrii juriului, ca înmânarea propriu-zisă a premiului şi semnarea contractului de cesiune a drepturilor de autor să aibă loc în termen de 7 (şapte) zile de la comunicarea publică a deciziei. Câştigătorul va fi validat doar dacă în acest interval, în care lucrarea va fi expusă public pe site-ul Primăriei Municipiului Bucureşti şi pe pagina de Facebook, nu apar sesizări pertinente privind un eventual plagiat sau similitudine cu un alt logo existent", mai spune primăria.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici