- Home
- Social
- IAŞI, (22.03.2011, 13:49)
- Lucia Efrim , Lucia Efrim ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Iaşi: Tramvaiul implicat în accident a rămas fără frâne din cauza unei căderi de tensiune
Tramvaiul care a deraiat, luni, la Iaşi, şi a lovit şase maşini, provocând moartea unei persoane şi rănirea gravă a altor cinci, ar fi rămas fără frâne, la momentul accidentului, din cauza unei căderi de tensiune la reţeaua electrică, afirmă surse judiciare.
157 afișări
Iaşi: Tramvaiul implicat în accident a rămas fără frâne din cauza unei căderi de tensiune (Imagine: Liviu Chirica/Mediafax Foto)
Potrivit surselor citate, tramvaiul ar fi rămas fără frâne ca urmare a unei căderi de tensiune, iar acumulatorii mijlocului de transport nu au putut asigura tensiunea de frânare în condiţiile în care ar fi fost uzaţi.
Sistemul de frânare al tramvaiului care a deraiat, luni, la Iaşi, şi a lovit şase maşini funcţionează, acest lucru fiind demonstrat în timpul expertizei tehnice făcute în depoul regiei, a declarat, marţi dimineaţă, purtătorul de cuvânt al regiei de transport Adrian Mihai.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Un bărbat suspectat că a ajutat la planificarea unui asasinat asupra lui Volodimir Zelenski a fost arestat în Polonia
-
Bursă. Arobs Transilvania Software va derula o majorare de capital de până la 17,4 mil. lei
-
NATO vrea să trimită mai multe sisteme de apărare pentru Ucraina
-
Bursă. Cea mai valoroasă companie din România semnează extinderea unui acord cu arabii
Purtătorul de cuvânt al RATP Iaşi, Adrian Mihai, a precizat că membrii comisiei de expertiză, formată din reprezentanţi ai primăriei, ai regiei locale de transport, ai ITM, ARR, ai Poliţiei şi Parchetului au mers marţi dimineaţă la depoul unde se află garat tramvaiul implicat în accident, fiind făcute verificări asupra sistemului de frânare al mijlocului de transport.
"S-a făcut prima probă tehnică la acest tramvai. Mijlocul de transport a stat în depou sigilat toată noaptea, iar dimineaţă, în prezenţa membrilor comisiei, a fost scos din depou. Vagonul a fost scos din hală, iar după câteva zeci de metri a frânat. S-a observat că sistemul de frânare funcţionează. Tramvaiul s-a oprit imediat", a precizat Adrian Mihai.
El a spus că este prematur să se spună că a fost vorba în mod cert despre o eroare a vatmanului, adăugând că doar ancheta va putea stabili acest lucru.
"Acesta e un element important în cadrul anchetei. Faptul că a frânat arată că sistemul funcţionează. Rămâne de stabilit dacă sistemul de frânare a funcţionat şi ieri (luni - n.r.), când s-a produs nefericitul accident", a afirmat Adrian Mihai.
La rândul său, prim-procurorul Parchetului Tribunalului Iaşi Cornelia Prisăcaru declara, marţi dimineaţă, că în cazul accidentului sunt luate în calcul două variante: o culpă exclusivă a vatmanului şi o defecţiune de moment apărută la sistemul de frânare.
"Se fac cercetări pentru a se stabili dacă a fost o culpă exclusivă a vatmanului sau dacă a fost vorba despre o defecţiune de moment la sistemul de frânare", a declarat Cornelia Prisăcaru.
Accidentul s-a petrecut luni după-amiază, în jurul orei 14.00, în zona "Fundaţie", o zonă intens circulată din municipiul Iaşi, după ce mijlocul de transport a intrat într-o coloană de maşini care erau oprite, pe linia de tramvai, la semafor.
Astfel, tramvaiul, care era plin cu pasageri şi care cobora Copoul, a intrat în două maşini care aşteptau la semafor şi a acroşat alte trei autoturisme aflate pe banda de lângă trotuar, după care s-a oprit într-un autobuz care staţiona şi el la semafor.
În urma accidentului, o persoană a murit, rămânând prinsă într-o maşină, sub tramvai.
De asemenea, cinci persoane au fost rănite, patru dintre acestea fiind internate la Spitalul "Sfântul Spiridon", iar un bărbat care a suferit un traumatism cranian este internat la Spitalul de Neurochirurgie.
Citește pe alephnews.ro: Șeful NASA: „China ascunde activități militare secrete în spațiu. Credem că o mare parte din așa-zisul lor program spațial civil este un program militar”
Citește pe www.zf.ro: Cum puteţi să luaţi 40.000 de euro direct pe Revolut să vă plătiţi instant creditele de la alte bănci. Cât veţi da înapoi pe lună. CALCUL
Citește pe www.zf.ro: Final de linie: A dispărut definitiv unul dintre cele mai cunoscute hipermarketuri din România
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cum puteţi să luaţi 40.000 de euro direct pe Revolut să vă plătiţi instant creditele de la alte bănci. Cât veţi da înapoi pe lună. CALCUL
Lumea criptomonedelor se apropie de o schimbare majoră. Cea mai puternică monedă digitală din lume trece printr-o transformare importantă după care care preţul său ar putea sparge toate recordurile
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea e bomba sexy pentru care a divorțat Paszkany! Imagini incendiare cu noua iubită a milionarului, care e cu 24 de ani mai tânără
PROSPORT.RO
Turist italian, rămas fără cuvinte după ce a văzut ce mașini au oprit la un semafor, în BUCUREȘTI: „Este absurd!”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 23:03
Marcel Boloş s-a întâlnit la Washington cu reprezentanţii instituţiilor financiare internaţionale
-
ieri, 22:59
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 785. Zelenski a cerut la reuniunea Consiliului European mai multe sisteme de apărare aeriană / Olanda se oferă să cumpere sisteme Patriot de la aliaţi pentru Kiev/ Ucraina spune că Rusia foloseşte mai multe gaze lacrimogene ilegale pe câmpul de luptă