Izolarea a mutat cumpărăturile în mediul virtual. Achiziţiile online au crescut spectaculos în primele 6 luni

  • În perioada stării de urgenţă, numărul de tranzacţii la cumpărăturile online a crescut cu 75%, conform MerchantPro
  • Creşterea s-a menţinut şi după 15 mai, chiar dacă în luna iunie magazinele offline s-au redeschis
  • Numărul cererilor pentru deschiderea magazinelor online s-a triplat în ultimele luni
345 afișări
Ţi se pare mai confortabil şi practic să comanzi online ceea ce ai nevoie? Dacă în perioada izolării erai nevoit să te aprovizionezi din mediul virtual, acum a devenit un obicei. Şi pentru că tendinţa este ca shopping-ul să se mute în online, retailerii se adaptează. În ultimele luni, cererea pentru deschiderea magazinelor virtuale s-a triplat pe platforma MerchantPro. 
 
„Practic, în perioada stării de urgenţă,15 martie-15 mai, a existat o creştere de 75% la nivelul numărului de tranzacţii comparat cu aceeaşi perioadă din 2019. Inclusiv după 15 mai, creşterile au fost similare cu perioada stării de urgenţă”, a spus Raluca Simion, marketing manager MerchantPro. 
 
Ce avantaj prezintă cumpărăturile pe internet? 
 
„Pierd mult timp să merg în toate magazinele, să caut ce am nevoie. Aşa, online, intru pe 3 site-uri şi mi-am găsit”, a explicat unul dintre clienţii magazinelor online. 
 
Când ai făcut ultima dată cumpărăturile, le-ai făcut online sau în magazin fizic? Ştim cu toţii că, în perioada izolării, vânzările online au ajuns la un nivel record. Surprinzător este că, şi după ce magazinele fizice s-au redeschis, românii au continuat să comande în mediul virtual. Practic, vânzările online nu şi-au pierdut deloc din popularitate. 
 
Evoluţia vânzărilor online în ultimele luni
 
În perioada ianuarie-iunie 2020, vânzările online au crescut cu 44%. În aceeaşi perioadă, valoarea comenzilor online s-a majorat cu 62%. Valoarea medie a unei comenzi a crescut, de asemenea, cu 12%. Tot în primul semestru, cifra de afaceri a Marchant Pro a înregistrat o creştere cu 20%.

În 2019, valoarea pieţei de retail online din România a fost de circa 4,3 miliarde de euro. Anul acesta, piaţa va înregistra o creştere cu circa 28%, până la 5,5 miliarde de lei (estimare Holvart&Partners).
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici