Manager interimar Spitalul Clinic Colţea: "Consider că sistemul de sănătate din România chiar nu are nevoie de conflicte şi de dezbinare pe teme politice. Este nevoie de colaborare strânsă, de bune intenţii şi de muncă, de unitate şi de continuitate"

"Consider că sistemul de sănătate din România chiar nu are nevoie de conflicte şi de dezbinare pe teme politice. Este nevoie de colaborare strânsă, de bune intenţii şi de muncă, de unitate şi de continuitate".

410 afișări
Imaginea articolului Manager interimar Spitalul Clinic Colţea: "Consider că sistemul de sănătate din România chiar nu are nevoie de conflicte şi de dezbinare pe teme politice. Este nevoie de colaborare strânsă, de bune intenţii şi de muncă, de unitate şi de continuitate"

Despre susţinerea politică

Personal, prefer să mă bazez pe muncă, pe colaborare corectă şi comunicare deschisă, şi nu pe susţinere politică. Am pregătire medicală şi pregătire în management medical pe care îmi doresc să le pun la dispoziţia pacientului român. Consider că sistemul de sănătate din România chiar nu are nevoie de conflicte şi de dezbinare pe teme politice. Este nevoie de colaborare strânsă, de bune intenţii şi de muncă, de unitate şi de continuitate. Pacienţii aşteaptă de la noi să le oferim acces facil la serviciile medicale, un act medical de calitate şi condiţii spitaliceşti decente. Plus empatie şi o atitudine deschisă.

Despre apartenenţa politică

Parcursul meu profesional nu are nicio legatura cu o apartenenţă politică. După absolvirea Facultăţii de Medicină şi Farmacie Carol Davila, mi-am construit experienţa în mediul privat, ca antreprenor al unui business medical ce a crescut organic, an de an. Am pus în centrul preocupărilor satisfacţia pacientului pentru actul medical şi pentru experienţa oferită, deoarece sunt conştient că recomandarea unui pacient mulţumit este cea mai eficientă formă de promovare.
În cariera mea a urmat poziţia de director medical la Spitalul Clinic Colentina şi apoi, după o revenire în mediul privat, poziţia de Manager la Spitalul Clinic Colţea. Singura legătură dintre activitatea mea în mediul privat şi cea în sistemul public de sănătate constă în experienţa acumulată într-un sistem medical în care lucrurile, de multe ori, sunt mai coerente şi eficienţa financiară se poate împleti armonios cu satisfacţia pacientului.
Experienţa în mediul privat m-a ajutat să îmi definesc standardele în ceea ce priveşte calitatea serviciilor, comunicarea eficientă şi facilă cu toţi colegii, de la şef de secţie la infirmier, precum şi în ceea ce priveşte cheltuirea eficientă a banilor, atât privaţi, cât şi publici, ţinând cont, de fiecare dată, de beneficiile aduse de fiecare investiţie făcută. 

Despre implicarea actuală în business-ul privatâ

Începând cu preluarea mandatului de Manager la Spitalul Clinic Colţea, implicarea mea în orice fel de activitate privată a încetat de jure şi de facto.

Ce am găsit la Spitalul Clinic Colţea la preluarea mandatului

Ca în orice unitate sanitară, pot spune că am găsit mult de lucru.
Un aspect pe care aş prefera să pun accent - Spitalul Clinic Colţea are multe atuuri şi o istorie semnificativă. Este cel mai vechi spital din Bucureşti (înfiinţat în 1704) şi printre primele spitale din Europa. Numele său este legat de Prima şcoală de învăţământ medical din Ţara Românească (1842 - Nicolae Creţulescu), de înfiinţarea primelor specialităţi medicale: chirurgia, medicina internă şi oftalmologia (1859) şi de nume mari, cum sunt Carol Davilla, Victor Babeş, Nicolae Manolescu. Din păcate, în ultima perioadă, presa a prezentat spitalul în culori nu tocmai plăcute, punând accent pe diferitele probleme cu care s-au confruntat pacienţii şi personalul.
Ce este cel mai important, aş spune, este potenţialul uriaş al Spitalului Clinic Colţea de a ajunge din nou printre unităţile medicale de prestigiu din Bucureşti.

Ce mi-am propus să realizez pe perioada mandatului

După o analiză a situaţiei actuale a spitalului, de care m-am ocupat imediat după preluarea mandatului, pot spune că am identificat principalele zone în care este nevoie de măsuri consistente pentru a creşte performanţa spitalului, pentru a reconstrui încrederea pacienţilor şi pentru a face din Spitalul Colţea un loc în care atât pacienţii, cât şi angajaţii să vină cu drag.
Iar sloganul sub care am invitat toţi angajaţii să se alinieze a fost – Let s make Colţea great again!  Este clar că trebuie să acţionăm ca o echipă pentru ca lucrurile bune să se întâmple.

Apoi, concret, ca direcţii pe care mi-am propus să punem accent:
• În primul rând, obţinerea acreditării ANMCS a spitalului este o prioritate, ca garanţie a unui act medical la înalte standarde, importantă şi prin prisma contractului spitalului cu Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti.
• Foarte importantă este creşterea dotărilor spitalului, prin achiziţionarea aparaturii specifice profilului oncologic al spitalului. Oferirea de servicii medicale de calitate ridicată nu este posibilă  fără a beneficia de aparatură completă, de ultimă generaţie. Prioritare sunt achiziţionarea unui computer tomograf, a unui mamograf, a unui RMN şi dezvoltarea, într-un proiect imediat, a Compartimentului de Medicină Nucleară, prin achiziţionarea unui PET-CT şi a unui SPECT-CT. Ca surse de finanţare pentru investiţii putem discuta despre Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti (ASSMB), Ministerul Sănătăţii cu co-finanţare ASSMB, precum şi fonduri europene. Având în vedere discuţiile deja avute cu autorităţile implicate în procesul de finanţare, sunt optimist că lucrurile încep să urmeze un curs pozitiv.
• Un alt aspect la care avem de lucru, pentru creşterea gradului de satisfacţie a pacienţilor, este reorganizarea fluxurilor medicale şi structurii spitalului. Aici am în vedere, pe lângă reorganizarea spaţiilor spitalului, şi introducerea în circuitul medical a unor spaţii neutilizate în prezent sau utilizate necorespunzător. Măsurile pe care deja le-am demarat au ca scop atât reducerea unor cheltuieli inutile, cât şi reducerea timpilor de aşteptare pentru pacient.
• Vom optimiza circuitului pacientului în raport cu serviciile medicale oferite: Ambulatoriu de specialitate –> Spitalizare de zi, care să includă consultul preanestezic pentru pacienţii cu indicaţie chirurgicală –> Spitalizare continuă. Astfel, vom reuşi să asigurăm un act medical complet şi eficient, reducând totodată costurile. De asemenea, mi-am propus eficientizarea comisiei terapeutice, în vederea diagnosticării şi tratamentului complet al cazurilor avute în evidenţă. Desigur, aceste măsuri vor fi completate cu îmbunătăţirea condiţiilor hoteliere, pentru a creşte confortul pacienţilor noştri.
• Un alt aspect, foarte important, la care este destul de mult de lucru, este controlul intern managerial, unde am început cu înfiinţarea comisiilor de control. O zonă foarte sensibilă este cea a infecţiilor nozocomiale – pentru care vizăm implementarea unui plan de reducere a infecţiilor asociate asistenţei medicale.
• Pentru reducerea costurilor şi optimizarea bugetelor, am identificat ca soluţii - eficientizarea organizării secţiilor spitalului, stabilirea unor indicatori de performanţă la nivel de secţii, dar şi optimizarea consumului de materiale sanitare, materiale de curăţenie şi medicamente.
• În ceea ce priveşte digitalizarea, spitalul are carenţe în infrastructura informatică, atât la nivel de hardware, cât şi de software. Deja am identificat necesarul de echipamente, dar şi sursele de finanţare şi până la finalul verii ne-am propus achiziţionarea infrastructurii informatice necesare.
• V-am menţionat deja destul de multe probleme pe care le avem de rezolvat şi la care deja am identificat soluţii şi am început implementarea acestora. Dar ceea ce va ajuta spitalul să redevină unul de top din Bucureşti este şi direcţia de dezvoltare de servicii medicale unicat.
• Nu în ultimul rând, ceea ce mi-am propus, ca o provocare personală, să spunem, şi care cu siguranţă are legătură cu experienţa mea din mediul privat, este schimbarea mentalităţii “Nu se poate” pe care am găsit-o la destul de mulţi dintre angajaţii spitalului. Problemele apar ca să fie rezolvate, iar noi suntem acolo să găsim cele mai bune soluţii. Primul pas pe care l-am făcut în acest sens a fost desfiinţarea programului de audienţe, încă din prima zi de mandat. Consider că este foarte importantă disponibilitatea permanentă a managerului pentru rezolvarea problemelor spitalului, care nu apar doar de 2-3 ori pe săptămână sau în anumite intervale orare.
Apoi, ca perspectivă, personalul angajat al spitalului trebuie să se transforme în ambasadori de imagine şi am convingerea că şi acest lucru se va întâmpla, pe măsură ce fiecare conştientizează că lucrurile se mişcă în direcţia bună.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici