Marile companii prelungesc birocraţia proceselor de recrutare - studiu

Faţă de anul 2021, când un proces de recrutare pentru un rol de middle management în marile companii active în România se finaliza într-o perioadă medie de 3 luni, în 2022 acelaşi proces a crescut în medie cu 33 de zile, ajungând la 4 luni, arată un studiu realizat de compania Arthur Hunt România.

377 afișări
Imaginea articolului Marile companii prelungesc birocraţia proceselor de recrutare - studiu

În tot acest timp, candidaţii se retrag din cadrul proceselor de recrutare sau se reorientează în piaţă spre alte roluri, arată analiza.

Birocraţia corporatistă şi creşterea duratei de decizie internă privind recrutarea s-au aflat în disonanţă cu dinamica pieţei şi fenomenul răzgândirii candidaţilor la primirea primei oferte, care a ajuns la un procent de 44% anul trecut, faţă de 42% în 2021. Acest fenomen s-a înregistrat în special în cazul candidaţilor din segmentul de vârstă de până în 40 de ani, în general pentru roluri financiare sau alte roluri specializate.

Spre exemplu, potrivit studiului Arthur Hunt, în domeniul bancar şi financiar, doar 2 din 11 candidaţi au fost recrutaţi într-o perioadă de timp cuprinsă între 94 şi 120 de zile, 6 candidaţi s-au retras din procesul de recrutare, iar restul au continuat până când au primit a doua sau a treia ofertă.

“Companiile trebuie să îşi simplifice procesele interne de recrutare şi să le adapteze la realitatea pieţei muncii de azi. Acest ritm greoi de decizie duce la costuri suplimentare din partea companiilor, care sunt nevoite să reia procesele de recrutare de la început sau chiar la riscuri reputaţionale majore. Pe segmentul analizat, de middle management, vorbim despre generaţia de vârstă de sub 40 de ani, care este una mai puţin empatică şi mai tranzacţională. Daca nu sunt mulţumiţi de viteza de reacţie sau de modul de raspuns al unei companii, aceşti candidaţi renunţă, pentru că au opţiuni în piaţă. Iar în contextul unui nivel minim istoric al şomajului în România, vorbim cu siguranţă despre o piaţă a angajaţilor, nu a angajatorilor”, declară Sorin Roibu, Managing Partner Arthur Hunt România.

Există însă şi companii care au simplificat procesul de recrutare, unele dintre acestea oferind autonomie de decizie managerului direct al departamentului, fără ca procesul să mai fie validat de structurile ierarhice superioare. Potrivit unor studii internaţionale, 75% dintre candidaţi iau decizia de a continua un proces de recrutare în cadrul unei companii în funcţie de experienţa pe care o au cu angajatorul respectiv chiar în cadrul procesului de recrutare.

La nivelul anului trecut, doar 56% dintre candidaţi au acceptat şi au dat curs primei oferte de angajare. În cazul celorlalţi, care au refuzat prima ofertă, întreg procesul s-a reluat. În cazul proiectelor care au fost reluate, rata de succes în recrutare a fost ridicată, procentajul ajungând la 82%, subliniază specialiştii Arthur Hunt România.

În 2022, cât şi în anii precedenţi, companiile s-au confruntat cu mai multe valuri de incertitudine şi au fost nevoite să îşi ajusteze succesiv strategiile de business, iar acest lucru s-a reflectat şi în dinamica generală a pieţei muncii. Resursa umană specializată rămâne indispensabilă pentru rezilienţă în condiţii socio-economice dificile şi pentru dezvoltarea unei companii, subliniază reprezentanţii companiei.

Studiul a fost derulat pe întreaga durată a anului trecut şi a inclus concluziile rezultate în urma tuturor proceselor de recrutare pentru roluri de middle management derulate de Arthur Hunt în România.

Arthur Hunt este prezentă în România din 2006 şi activează în domeniul Executive Search, consultanţă de HR şi management al proceselor de schimbare în cadrul organizaţiilor medii şi de mari dimensiuni.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici