Marşul taximetriştilor, neacceptat de Primăria Capitalei

Primăria Capitalei nu a acceptat autorizarea marşului prin Bucureşti, vineri, a taximetriştilor care protestează faţă de modificările legii taximetriei, însă protestatarii sunt autorizaţi pentru un miting în Piaţa Constituţiei.

121 afișări
Imaginea articolului Marşul taximetriştilor, neacceptat de Primăria Capitalei

Marşul taximetriştilor, neacceptat de Primăria Capitalei (Imagine: Mediafax Foto)

Aproximativ 200 de taximetriştii independenţi protestau, vineri, în centrul Capitalei, nemulţumiţi de modificările aduse legii privind transportul de persoane în regim de taxi şi închiriere, despre care spun că au fost elaborate fără consultarea organizaţiilor sindicale şi asociaţiilor profesionale din această ramură.

În debutul mitingului, liderii de sindicat au comunicat faptul că joi, timp de trei ore, au încercat să obţină autorizare de la Primăria Municipiului Bucureşti pentru a putea pleca în marş pe traseul Piaţa Constituţiei, Bulevardul Unirii, Piaţa Romană, Piaţa Victoriei.

Astfel, vineri dimineaţa, liderii au propus să plece totuşi în marş şi să plătească o eventuală amendă pentru protestul lor.

La ora transmiterii acestei ştiri, sindicaliştii încă nu se hotărâseră dacă vor pleca în marş sau vor rămâne la miting în Piaţa Constituţiei până la ora 19.00, până când expiră autorizaţia de protest.

Totuşi, la ora 12.00, protestatarii au anunţat că vor depune la Guvern un memoriu, în care sunt notate nemulţumirile lor.

Protestul este organizat de Sindicatul Naţional al Taximetriştilor Independenţi (SNTI) şi Uniunea Naţională a Conducătorilor Auto Liber-Profesionişti (UNCAL) şi a început vineri, la ora 10.00, cu mitingul în Piaţa Constituţiei.

Membrii celor două organizaţii sunt nemulţumiţi de modificările aduse Legii 38/2003 privind transportul de persoane în regim de taxi şi închiriere.

"Taximetriştii independenţi îşi exprimă, astfel, nemulţumirile şi cer modificarea articolelor neconstituţionale şi discriminatorii din legislaţia care reglementează serviciul de transport în regim de taxi", înformau miercuri cele două organizaţii.

Separarea taximetriei de transportul public de persoane (RATB şi Metrorex), autorizarea taximetrelor pe termen nelimitat, simplificarea procedurilor de autorizare, recunoaşterea administratorilor de drept ai investiţiilor şi independenţa lor sunt alte solicitări ale taximetriştilor independenţi.

Aceştia susţin că organizaţiile sindicale şi asociaţiile profesionale din această ramură nu au fost consultate în elaborarea proiectului Legii 265 privind transportul în regim de taxi şi închiriere, "acestea fiind puse în faţa faptului împlinit, prin adoptarea unui act normativ care este total în defavoarea taximetriştilor independenţi".

"Proiectul deputatului PSD Ioan Bivolaru, fondator al Camerei Naţionale a Taximetriştilor, şi al deputatei Aura Vasile, susţinut de zece deputaţi PD, s-a materializat într-o nouă formulă de exploatare a unui domeniu de activitate desprins de Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) încă din anul 1990 prin Decizia Primariei Municipiului Bucureşti", spuneau protestatarii.

Potrivit taximetriştilor independenţi, în 18 ani cota de piaţă a firmelor de taxi rezultate din RATB "a fost ruinată de concurenţa reală a Societăţilor Comerciale şi a Taximetriştilor Independenţi, moment în care, în vederea limitării pierderilor, Exercutivul a decis privatizarea acestora".

Aceştia mai susţin că prin Legea 265/2007, Legea 38/2003, Legea 92/2007, OUG 109/2005 şi Legea 102/2006 s-a reatribuit serviciul de transport în regim de taxi transportului public de persoane, în condiţiile Legii 51/2006 privind Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice.

"Acest lucru înseamnă că Administraţiile Publice Locale vor putea să-şi înfiinţeze societăţi comerciale proprii, cărora li se pot atribui, direct şi fără licitaţie, autorizaţii de transport în regim de taxi. Legea le permite ca tot în cadrul consiliilor locale sau judeţene să se creeze cadrul legal de atribuire a contractelor de gestiune delegată. Rezultă astfel «colectivizarea» taximetriştilor independenţi PMB devenind un mic «Burghez al Capitalei», funcţionând după legea «stat în stat», iar taximetriştii vor fi simpli gestionari ai propriilor investiţii. Acest fapt face ca Primăria să devină, încetul cu încetul, deţinătoarea monopolului asupra activităţii de taximetrie", precizează sursele citate.

Taximetriştii independenţi le sugerează autorităţilor locale să îşi revendice "autorizaţiile de taxi aferente parcurile auto şi deţinute de fosta Înreprindere de Transport Bucureşti, actuala RATB (Getax, Cobălcescu, Titan, Glucoza) privatizate şi lichidate aproape în totalitate în ultimii 18 ani".

În 9 aprilie, 70 de taximetrişti independenţi au intrat în greva foamei în faţa sediului Primăriei Capitalei, cerând autorităţilor municipale să le acorde lor autorizaţiile care au rămas de la firmele care lucrau cu parc închiriat de maşini, dar care nu au reuşit să-şi cumpere maşini proprietate personală până la data prevăzută de lege.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici