- Home
- Social
- CRAIOVA/BUCUREŞTI, (23.08.2012, 21:53)
- Andreea Unturica , Georgiana Stanescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Martori la accidentul aviatic de la Craiova: Avionul era în flăcări încă de când se afla în aer, iar copilotul nu s-a catapultat
Primii martori care au ajuns la locul accidentului aviatic petrecut, joi, la Craiova, susţin că avionul era în flăcări încă de când se afla în aer, iar copilotul nu s-a catapultat, adăugând că cei doi ocupanţi ai aparatului de zbor au mai încercat dimineaţă de încă două ori să-l ridice de la sol.
1803 afișări
Martori la accidentul aviatic de la Craiova: Avionul era în flăcări încă de când se afla în aer, iar copilotul nu s-a catapultat (Imagine: Tibi Bologh/Mediafax Foto)
Martorii accidentului aviatic spun că au văzut tot incidentul pentru că se aflau la doar câteva sute de metri şi că nimeni nu s-a aruncat din cabină, iar în plus copilotul nu era legat de scaun. Ei spun că avionul s-a prăbuşit pentru că era defect, întrucât piloţii au încercat să-l mai ridice de la sol de câteva ori, joi dimineaţă.
Primii matori ai accidentului aviatic produs, joi dimineaţă, la Craiova, spun că se aflau în curtea unei case, la doar câteva sute de metri de locul în care s-a prăbuşit avionul şi l-au văzut încă de când s-a ridicat în aer. Ei cred că avionul era defect pentru că au văzut că piloţii au încercat să-l ridice în aer de încă două ori, dar abia a treia oară au reuşit acest lucru.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Aplicația care știe dacă navighezi pe site-uri porno. Părinții și copiii își pot urmări istoricul reciproc
-
Grindeanu: Pas important pentru construcţia unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol
-
Un proces privind oprirea exportului de arme către Israel ajunge la Înalta Curte din Londra
-
Acţiune de amploare, cu sprijin Europol şi FBI, pentru anihilarea unui ”supercartel” al drogurilor
"I-am văzut că au tot încercat să-l ridice, dar nu puteau, cred că cel puţin o oră au încercat să-l facă să meargă. La scurt timp după ce s-a ridicat scotea un zgomot ciudat, pentru că eu ştiu cum suna avionul acesta fiindcă îl văd de cel puţin două - trei ori pe lună. Deci era stricat. Apoi la câteva secunde l-am şi văzut în flăcări şi am sunat la 112. Noi am alergat imediat acolo şi am găsit avionul la pământ, iar puţin mai departe era şi copilotul care era îngrozit şi încerca să stingă flăcările de lângă el pentru că luase foc vegetaţia uscată. Nu avea scaun, eu vă spun clar că nu s-a catapultat", a povestit Nicolae Dori Iordache, martorul care spune că a ajuns primul la locul accidentului aviatic.
Acceaşi versiune o are şi Cătălin, un alt martor care se afla în zonă în momentul prăbuşirii avionului.
"Unul dintre piloţi a murit la impactul cu solul. În aer nu avea cum să moară pentru că avionul a ars doar la spate. Pe celălalt l-am găsit pe iarbă. Era conştient şi mi-a spus să-l iau de acolo pentru că ardea vegetaţia pe lângă el. Eu l-am scos cu un alt băiat. Nu avea scaun sub el şi am auzit că la catapultare ar trebui să sară cu tot cu scaun. Deci eu cred că a scăpat cu viaţă din impact pentru că au vrut să ne salveze pe noi care eram în zonă, că ei au ţinut cât au putut de avion până au trecut de zona de case", a povestit Cătălin Anghelescu.
La faţa locului a ajuns, joi după-amiază, şi o comisie de anchetă.
"La aproximativ un minut şi 30 de secunde după decolare, la aproximativ 500 de metri nord de pista aeroportului a luat contactul cu solul. Unul dintre piloţi a reuşit să se catapulteze şi se află acum în stare stabilă. Ministrul Apărării Naţionale a numit o comisie de investigare tehnică. Aceasta a şi ajuns la faţa locului. Cutia neagră a fost recuperată, iar în zilele următoare se va stabili dacă şi parametrii pot fi interpretaţi. Centrul de încercări avea doar un asemenea avion. La acestă oră este prematur să vorbim despre o cauză, comisia verifică orice bucăţică, urmează analize, corelat cu date valide din înregistratorul de zbor. Comandorul Cojocaru avea peste 900 de ore de zbor, cu antrenament solid şi multă experienţă", a declarat Florea Drăghici, seful Centrului de Cercetări şi Încercări în Zbor Craiova.
Un avion IAR 99 Şoim, cu dublă comandă, s-a prăbuşit, joi, în jurul orei 10.30, în zona Aeroportului Craiova. Aeronava aparţine Centrului de Cercetări şi Încercări în Zbor Craiova, iar accidentul s-a produs la scurt timp de la decolare, la 500 de metri nord de pistă.
În urma impactului, pilotul şi-a pierdut viaţa, în timp ce instructorul aflat la bord a fost rănit şi preluat de un echipaj SMURD, fiind transportat la Spitalul Judeţean de Urgenţă in Craiova.
Pilotul mort în accidentul aviatic de la Craiova este comandorul Aurelian Cojocaru, iar rănitul este comandorul Mihail-Relu Ioana.
Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Apărării Naţionale, comandorul Cojocaru era şeful Secţiei piloţi încercare, navigaţie şi meteorologie şi avea 900 de ore de zbor pe acest tip de aeronavă. El avea 48 de ani, era căsătorit şi avea un copil.
Locotenent-comandorul Mihail-Relu Ioana are 35 de ani, este instructor şi pilot de încercare şi are peste 700 de ore de zbor pe acest tip de aeronavă. El este căsătorit şi are un copil.
În momentul impactului, avionul, care executa un zbor de antrenament, a luat foc, fiind distrus complet.
În urma accidentului aviatic acest tip de aeronavă a fost oprit de la zbor, conform procedurilor, până la obţinerea unor date preliminare care să elucideze cauzele producerii accidentului.
Ancheta în acest caz este făcută de Parchetul Militar Timişoara, un procuror mergând la Craiova pentru cercetări la faţa locului, potrivit Ministerului Public.
De asemenea, o comisie a Ministerului Apărării Naţionale cercetează împrejurările producerii accidentului aviatic.
Citește pe alephnews.ro: Lungmertrajul „Trei kilometri până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, a fost selectat la Cannes. Irina Margareta Nistor: „Filmul o să fie primit cu foarte multă curiozitate”
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie găsită moartă: „Mi-a zis că…”
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe