- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (06.06.2014, 17:30)
- Laura Mitran
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Mazăre, reclamat la CNCD pentru "caracterul misogin" al campaniei "Mamaia Style"
Primarul Constanţei Radu Mazăre a fost reclamat la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) pentru "caracterul misogin" al campaniei "Mamaia Style", de mai multe ONG-uri feministe, care au cerut şi stoparea campaniei la Departamentul pentru Egalitate de Şanse din Ministerul Muncii.
4874 afișări
Radu Mazare (Imagine: Alexandru Solomon/Mediafax Foto)
Mai multe organizaţii nonguvernamentale asociate în cadrul Coaliţiei pentru Egalitate de Gen au depus o sesizare la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) în care reclamă recent lansata campanie de promovare a staţiunii Mamaia - "Mamaia Style" - întrucât "conţine imagini cu caracter misogin şi incită la hărţuirea femeilor".
Petiţia este îndreptată împotriva Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunării, Consiliului Local Constanţa şi primarului municipiului Constanţa, Radu Mazăre, care susţin campania, potrivit ONG-urilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pedro Sánchez ia în calcul demisia. Soția Premierului spaniol este anchetată pentru presupus trafic de influență
-
Expert: Bolile transmise de ţânţari se răspândesc în Europa din cauza crizei climatice
-
Veneţia introduce o taxă de intrare de 5 euro începând de joi
-
Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
"Campania «Mamaia Style» promovează sexismul şi un tratament injust şi degradant cu privire la femei, prin sexualizare excesivă şi obiectificare, iar unul din layout-urile campaniei, cel intitulat «Bird Watching», incită la hărţuire sexuală şi la alte comportamente agresive (verbale, psihice, fizice) din partea bărbaţilor faţă de femei", se arată în sesizarea depusă la CNCD.
Organizaţiile neguvernamentale consideră că inclusiv declaraţia primarului Radu Mazăre, cu ocazia lansării campaniei reflectă caracterul sexist, incitator la hărţuire sexuală şi la alte comportamente agresive. "Avem mai multe, ce putem regăsi în Mamaia: safari, valuri...(...) Domnişoarele trebuiesc vânate, sunt nişte gazele care trebuiesc vânate. Avem «Bird watching», pot veni spre zona Vadu oameni mai în etate să se uite cu binoclul după păsăretul de acolo sau mai tinerei să se uite şi ei după păsările de pe plajă", a afirmat Radu Mazăre într-o declaraţie publică dată la sfârşitul lunii mai.
ONG-urile din Coaliţia pentru Egalitate de Gen au solicitat CNCD oprirea campaniei precum şi sancţionarea Consiliului Local Constanţa, a primarului Radu Mazăre şi a Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunării.
De asemenea, Coaliţia a solicitat stoparea campaniei la Departamentul pentru Egalitate de Şanse între Femei şi Bărbaţi din Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.
Reprezentanţii departamentului au răspuns coaliţiei de ONG-uri că instituţia va solicita Asociaţiei Litoral-Delta Dunării "retragerea materialelor incriminate pentru îndreptarea imaginii femeilor, promovate în cadrul campaniei «Mamaia Style»".
Campania Mamaia Style a fost lansată în data de 13 martie în cadrul Târgului de Turism Romexpo Bucureşti. Printre elementele campaniei se regăsesc şi cinci layouturi - "Safari", "Bird watching", "Surfing", "Snorkeling" şi "Perfect slopes", arată ONG-urile.
Campania "Mamaia Style" este finanţată din taxa de promovare colectată de la hotelieri, proprietari de cluburi, terase, restaurante, magazine şi de la proprietarii de apartamente din Mamaia. Taxa de promovare a staţiunii Mamaia, obligatorie din 2013, este cuprinsă între 100 şi 4.000 de lei pe an şi este utilizată în procent de 80% de către Asociaţia Litoral-Delta Dunării şi în procent de 20% de către Consiliul Local Constanţa.
Consiliul Local al Municipiului Constanţa a aprobat folosirea gratuită a conceptului "Mamaia Style", respectiv a celor cinci layout-uri pentru imprimarea pe tricouri, şepci şi alte materiale promoţionale care se vor vinde pe litoral.
Coaliţia pentru Egalitate de Gen este formată din cinci organizaţii nonguvernamentale: Centrul Parteneriat pentru Egalitate - CPE., Societatea de Analize Feministe Ana, Asociaţia pentru Libertate şi Egalitate de Gen - ALEG, Asociaţia pentru Drepturile Femeilor Rome E-Romnja şi Asociaţia Front.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Experiment: un tânăr s-a transformat într-un om al străzii pentru a demonstra că poate deveni milionar într-un an. Câți bani a câștigat în 10 luni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe