Nava Flaminia a revenit în România, pentru reparaţii la Mangalia, după ce a fost decontaminată

Nava portcontainer Flaminia, sub pavilion german, distrusă parţial în urma unui incendiu în 2012, a revenit în România, luni dimineaţă, pentru a fi reparată în Şantierul Naval Daewoo Mangalia, după ce, din luna noiembrie a anului trecut, a trecut prin operaţiuni de decontaminare în Danemarca.

356 afișări
Imaginea articolului Nava Flaminia a revenit în România, pentru reparaţii la Mangalia, după ce a fost decontaminată

Nava Flaminia a revenit în România, pentru reparaţii la Mangalia, după ce a fost decontaminată (Imagine: Cristi Cimpoes/Mediafax Foto)

Reprezentanţii şantierului Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI) spun că operaţiunile de descărcare a deşeurilor şi de decontaminare a navei, derulate în Danemarca, au fost finalizate, iar portcontainerul a sosit în România luni dimineaţă.

"Vasul va intra direct în şantier, pentru reparaţii. Chiar în aceste momente se fac maneverele de intrare", a declarat, luni dimineaţă, pentru corespondentul MEDIAFAX, şeful Biroului de presă al DMHI SA, Mirela Drăgan.

Potrivit acesteia, nava Flaminia, decontaminată şi fără deşeuri la bord, a fost scoasă de către autorităţile competente germane şi daneze de sub incidenţa Regulamentului EU 1013/2006 (de protecţie a mediului - n.r.) şi, în conformitate cu codul maritim şi uzanţele internaţionale din industrie pentru nave care urmează să intre la reparaţii, agentul vasului a făcut în ultimele zile demersurile procedurale pe lângă autorităţile române în vederea intrării în şantierul naval.

"Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA va derula cu profesionalism, responsabilitate tehnică, comercială şi legală activităţile de reparaţii a navei ce se constituie în obiect al contractului cu clientul său din Germania", a mai precizat Mirela Drăgan.

Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a acostat în mai 2013 în Portul Constanţa, aşteptând aprobări de la autorităţile române pentru a fi decontaminată de deşeuri periculoase şi reparată la Şantierul Maval Daewoo din Mangalia, după ce a luat foc în largul Oceanului Atlantic, în 2012. Aceasta a stat în România până la începutul lunii noiembrie 2013, când a plecat în Danemarca pentru continuarea procesului de decontaminare.

Fostul prefect al judeţului Constanţa Eugen Bola preciza anul trecut că decizia de a pleca din România a fost una economică, armatorul alegând soluţia cea mai ieftină, mai ales pentru evacuarea celor 14.000 de tone de deşeuri găsite în plus peste cele declarate şi care ar fi trebuit să se întoarcă în Germania. Astfel, în loc să ducă aceste deşeuri în Gemania cu alte mijloace de transport, armatorul a ales să mute nava cu totul.

În luna iulie 2013, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), Mihail Fâcă, declara că reprezentanţii firmei care operează nava Flaminia au primit avizul pentru gestionarea a 9.000 de tone de deşeuri care se aflau pe vas. El preciza că autorităţile române nu au dat aviz pentru gestionarea altor 14.000 de tone de deşeuri pe care le-au declarat "import ilegal" şi care ar fi trebuit preluate de către statul german.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici