Pilotul mort în accidentul de la Clinceni era comandantul aerodromului

O persoană a murit într-un accident aviatic la Clinceni, după ce avionul de antrenament pe care îl conducea s-a prăbuşit, vineri seară, de la aproximativ 200 de metri în câmp deschis.

520 afișări
Imaginea articolului Pilotul mort în accidentul de la Clinceni era comandantul aerodromului

Pilotul mort în accidentul de la Clinceni era comandantul aerodromului (ImagineA: Mediafax Foto)

Este vorba de un avion uşor de acrobaţie de tip Extra 300L, cu capacitate de două locuri. Avionul făcea repetiţii pentru mitingul aviatic organizat de Aeroclubul României, care urma să se desfăşoare sâmbătă.

Pilotul mort în accidentul de la Clinceni se numeşte Mihai Dobre Ţone şi era comandantul aerodromului, iar tatăl său a fost, la rândul său, la conducerea aerodromului.

Comandantul Aerodromului Clinceni, Mihai Dobre Ţone (24 de ani), făcea antrenamente cu un avion uşor de acrobaţie de tip Extra 300L, cu capacitate de două locuri, pentru mitingul aviatic organizat de Aeroclubul României, care urma să se desfăşoare sâmbătă.

Accidentul a fost anunţat în jurul orei 20.00. Avionul a luat foc la impactul cu solul şi s-a prăbuşit la aproximativ un kilometru distanţă de pistă, în câmp deschis.

Potrivit Ministerului Transporturilor, avionul s-a prăbuşit la zece minute de la decolare, după ce o comandă s-ar fi blocat şi pilotul nu a mai putut să redreseze aeronava.

O comisie de anchetă a fost deja trimisă la Clinceni, pentru a stabili cauzele producerii accidentului.

La faţa locului au fost trimise două maşini cu apă şi spumă de la unitatea ISU Măgurele şi echipaje de descarcerare şi SMURD din Bucureşti. Incendiul a fost stins de pompieri.

Şeful SMURD Bucureşti, Bogdan Opriţa, a declarat că intervenţia medicală a echipelor SMURD ajunse la faţa locului "s-a rezumat doar la constatarea decesului pilotului".

Mircea Ciucă, director de investigaţii aeriene la Ministerul Transporturilor, a declarat că pilotul făcea antrenamente pentru mitingul aviatic şi a intrat cu avionul în vrie, nemaiputând să îl controleze.

El a precizat că echipa de anchetă va lua în calcul toate ipotezele posibile.

Mitingul aviatic care trebuia să aibă loc sâmbătă, la Aerodromul Clinceni, a fost anulat în urma accidentului aviatic.

Mihai Dobre Ţone era campion naţional la acrobaţie. El făcea parte din Lotul Naţional de Acrobaţie Hawks of Romania.

În 2 iulie 2007, la Aerodromul Clinceni, în timpul unui exerciţiu de paraşutism, sergentul major Eugen Dan Bulac din cadrul Brigăzii Speciale de Intervenţie a Jandarmeriei Române a căzut în gol pe pământ şi a murit, după ce paraşuta nu i s-a mai deschis.

În 4 martie 2007, un mecanic a ajuns cu mâna sfâşiată la Spitalul de Urgenţă Floresca din Bucureşti după ce a fost rănit grav de elicea unui aparat de zbor pe care îl pregătea pentru un mitingul aviatic la Clinceni.

La 24 aprilie 2004, un avion folosit la tractarea planoarelor a avut probleme la decolare şi s-a prăbuşit la scurt timp după ce s-a ridicat de la sol. La bord se aflau pilotul şi un însoţitor, dar nici unul nu a fost rănit în urma incidentului.

Pe 8 mai 2002, un avion de tip Extra 300 L, care era pregătit pentru a ieşi la zbor în ziua următoare, a fost cuprins de flăcări în timpul efectuării unor lucrări de întreţinere şi alimentare cu combustibil.

În 4 mai 2001, un avion tip Zlin 726 al Aeroclubului României (AR) s-a prăbuşit, la scurt timp după decolarea de pe aerodromul "Aurel Vlaicu" din Clinceni, în accident pierzându-şi viaţa cele două persoane care se aflau la bord.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici