Simulare Bac 2019. SUBIECTE la limba română: Fragment din Tudor Arghezi, romanul interbelic şi text la prima vedere din Ion Barbu

Un fragment dintr-o poezie de Tudor Arghezi, în care să evidenţieze relaţia dintre ideea poetică şi mijloacele artistice, un eseu având la bază romanul interbelic şi un text la prima vedere scris de Ion Barbu, au fost subiectele elevilor de clasa a XII-a la simularea bacalaureatului.

1093 afişări
Imaginea articolului Simulare Bac 2019. SUBIECTE la limba română: Fragment din Tudor Arghezi, romanul interbelic şi text la prima vedere din Ion Barbu

Simulare Bac 2019: Fragment din Tudor Arghezi, romanul interbelic şi text la prima vedere din Ion Barbu

La simularea examenului de Bacalaureat care a început, luni, cu proba de limba şi literatura română, la primul subiect, elevii de clasa a XII-a au avut de răspuns la cinci întrebări bazate pe un text la prima vedere, scris de Ion Barbu şi de redactat un text în care să argumenteze dacă profesorii înfluenţează, sau nu, elevii în alegerea carierei, raportându-se la acelaşi fragment literar.

La subiectul doi li s-a cerut un comentariu al unui fragment dintr-o poezie de Tudor Arghezi, în care să evidenţieze relaţia dintre ideea poetică şi mijloacele artistice.

La subiectul trei cerinţa a fost de redactare a unui eseu în care să prezinte ”particularităţi de construcţie a unui personaj dintr-un roman interbelic studiat”.

 

Cerinţe similare au avut şi elevii de clasa a XI-a, însă dintr-un text la prima vedere scris de Ioan Slavici, la subiectul întâi; la subiectul al doilea li s-a cerut să redacteze un scurt text în care prezinte perspectiva narativă dintr-un fragment din „Pânza de păianjen” de Cella Serghi, iar la subiectul al treilea au avut de redactat un eseu în care să prezinte ”particularităţie de construcţie a unui personaj dintr-o comedie studiată”.

Proba la limba şi literatura română a început la ora 9:00 iar timpul destinat elaborării lucrării scrise a fost de trei ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.

„Subiectele sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), în mod similar cu modelele publicate pe subiecte.edu.ro şi sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a dezvolta temele prevăzute în programa de examen, parcurse până la această dată”, mai arată sursa citată.

Evaluarea lucrărilor va fi realizată în baza unor bareme care „asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional”, de către doi profesori din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea. În situaţia în care nu sunt suficienţi profesori de specialitate într-o unitate de învăţământ, există şi posibilitatea de a solicita sprijin din partea profesorilor din alte şcoli, se mai explică în comunicat.

Rezultatele înregistrate vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, scopul fiind îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Notele obţinute nu se contestă şi pot fi trecute în catalog în baza unei cereri scrise, depusă de elevi sau de părinţii acestora.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici