Video SIVECO, ASE şi MEDIAFAX au lansat proiectul "Şanse egale pentru cariere de succes"

SIVECO România, Academia de Studii Economice şi MEDIAFAX au lansat, marţi, proiectul "Şanse egale pentru cariere de succes", finanţat prin programul sectorial POS DRU, cu o valoare de 14.406.484 lei şi derulat pe o perioadă de 24 de luni, proiect la care vor participa 1.700 de femei.

406 afişări

Proiectul urmăreşte creşterea oportunităţilor deangajare ale femeilor şi asigurarea egalităţii de şanse la locul demuncă, cele trei organizaţii implicate în proiect urmândsă-şi folosească expertiza pentru îmbunătăţirea competenţelor şiabilităţilor femeilor din grupuri vulnerabile şi asigurareaegalităţii de şanse la locul de muncă, precizează un comunicat alSIVECO.

Prorectorul Academiei de Studii Economice, profesor universitardr. Dumitru Miron, a declarat, marţi, în deschiderea conferinţei delansare a proiectului, că ASE are 28 de contracte, în multeinstituţia este solicitant, în altele partener, valoarea totalăfiind de peste 100 de milioane de lei.

"Nu este de ici de colo ca alături de o firmă din mediul deafaceri real, o universitate, o Alma Mater care coagulează valenţăprofesională să se afle şi o exponentă de referinţă a celei de apatra puteri în stat - Mediafax", a spus profesorul Miron.

Referindu-se la proiectele europene, prorectorul a spuscă "Dumnezeu dă, dar nu bagă în sac".

"La proiectele europene banii nu vin, ci se cheamă. Trebuie săfim mieroşi, sirene atractive astfel încât banii europeni să vinăsă ne ajute să facem lucruri care cu siguranţă vor rămâne pestetimp. Mă bucur pentru a 28-a oară de momentul unui început. Credemîn valorile parteneriatului funcţional, credem că lucrurile nu sefac de la sine, ci trebuie să lucrăm cu toţii cu seriozitate.Credem că nu există şmecherie şi păcăleală în aceste proiecte. Nefurăm căciula singuri dacă nu facem lucrurile să se întâmple, dacănu deplasăm realitatea de pe locul pe care este pe locul pe care artrebui să fie", a fost mesajul prorectorului Miron, care a încheiatdiscursul adresând urări de succes în realizarea proiectului.

Managerul proiectului "Şanse egale pentru cariere de succes",Rodica Papadopol, a prezentat ideile de bază şi obiectivele acestuiproiect.

Proiectul a fost lansat de SIVECO România în calitate desolicitant şi Academia de Studii Economice şi MEDIAFAX,parteneri.

Proiectul are durata de 24 de luni (1 septembrie 2010 - 31august 2012), şi o valoare totală de 14.406.484 de lei din care 50la sută revin bebeficiarului Siveco, 15 la sută ASE şi 35 la sutăMEDIAFAX.

Obiectivul major al proiectului constă în introducereaprincipiului egalităţii de şanse şi de tratament între femei şibărbaţi în toate domeniile societăţii româneşti, prin elaborarea şiimplementarea de politici şi programe axate pe problemelediverselor categorii de femei din România, a spus RodicaPapadopol.

Alte obiective ale proiectului sunt creşterea gradului deangajare a femeilor şi acces egal pe piaţa locurilor de muncă,diminuarea stereotipurilor la locul de muncă. Cele trei organizaţiiimplicate în proiect îşi vor folosi expertiza pentru îmbunătăţireacompetenţelor şi abilităţilor femeilor din grupuri vulnerabile şiasigurarea egalităţii de şanse la locul de muncă, a adăugatmanagerul proiectului.

Proiectul are ca grup ţintă 1.700 de femei, astfel că 800 dintreacestea, având responsabilităţi în domeniul resurselor umane încadrul întreprinderilor, vor beneficia de noi instrumente şicunoştinţe pentru asigurarea egalităţii de şanse la locul lor demuncă, iar alte 900 vor beneficia de programe de formare,consiliere şi orientare profesională. Acestea din urmă trebuie săse afle în una dintre următoarele situaţii: riscă să-şi piardălocul de muncă, întreţin familii monoparentale, nu au maiparticipat la un program de formare în ultimii 2 ani, fac parte dingrupuri vulnerabile (romi, persoane cu dizabilităţi, persoane învârstă etc).

Experţii din proiect vor asigura identificarea grupului ţintă pebaza unor criterii transparente şi obiective.

Proiectul se va desfăşura în opt regiuni, respectivBucureşti-Ilfov, Centru, Nord-Est, Nord-Vest, Sud-Est,Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Vest, în care sunt poziţionate celeopt centre de informare şi trainig, respectiv Bucureşti, Braşov,Cluj, Timişoara, Craiova, Ploieşti, Constanţa, Iaşi.

"Proiectul «Şanse egale pentru cariere de succes» va contribuila îmbunătăţirea certificărilor şi abilităţilor grupului ţintă şiimplicit la creşterea şanselor de angajare, precum şi la diminuareastereotipurilor sociale privind rolul femeii la locul de muncă,prin promovarea politicilor nondiscriminative în recrutarea,angajarea şi desfăşurarea ulterioară a carierei femeilor", a maispus managerul proiectului.

Anca Crahmaliuc, director de marketing şi comunicare la SIVECORomânia, a subliniat importanţa şi actualitatea subiectuluiegalităţii de şanse în România.

În discursul său, ea a lansat şi câteva întrebări legate decuantificarea succesului - "Ce înseamnă o carieră de succes? Cummăsori succesul?" sau "Există poveşti diferite de succes întrebărbaţi şi femei?".

"Sunt două elemente esenţiale în acest proiect şi anume, parteade comunicare, esenţială mai ales când vorbim de schimbare dementalitate şi o parte de instruire", a susţinut directorulCrahmaliuc.

La rândul său, directorul MEDIAFAX, Cristian Dimitriu, asubliniat rolul jurnaliştilor implicaţi în schimbareamentalităţilor în societate.

"Noi, la MEDIAFAX, lucrând în zona mass-media de atâta timp,suntem implicaţi în schimbarea mentalităţilor din societate, deciputem spune că avem experienţa necesară şi în proiectul acestareferitor la egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi. Cred căschimbarea mentalităţilor este cel mai important lucru şi trebuiesă înceapă cu noi înşine şi apoi să încercăm să schimbăm şimentalităţile altora", a continuat Dimitriu.

Acesta a precizat că Agenţia de presă MEDIAFAX, lider pe piaţainformaţiilor generale şi de business, a scris de multe orimateriale ample despre proiectele europene, despre implementarealor şi despre gradul redus de absorbţie a fondurilor comunitare,subliniind că proiectul "Şanse egale pentru cariere de succes"constituie o provocare. "Ne transformăm din comentatori şi criticiîn actori", a argumentat el.

"MEDIAFAX se va ocupa de primele două activităţi din proiect, şianume campania de promovare", a precizat Dimitriu. Campania depromovare include, printre altele, Ghidul privind integrareaprincipiului de şanse în politicile companiei, o carte privindpoveştile de succes ale femeilor, conferinţe de promovare a acestorpoveşti de succes, spoturi TV, seminarii şi interviuri.

Potrivit statisticilor, rata de ocupare a femeilor dingrupa de vârstă 15-64 ani este de 52.1%, mai mică decât ceaîntregistrată la bărbaţi, respectiv 63.6%. În plus, deşimajoritatea companiilor au adoptat regulamente interne, doar 73%dintre companii au inclus prevederi privind nediscriminarea şi doar50% au inclus prevederi referitoare la situaţiile de hărţuiresexuală.

"Proiectul «Şanse egale pentru cariere de succes» va contribui laîmbunătăţirea certificărilor şi abilităţilor grupului ţintă şiimplicit la creşterea şanselor de angajare, precum şi la diminuareastereotipurilor sociale privind rolul femeii la locul de muncă,prin promovarea politicilor nondiscriminative în recrutarea,angajarea şi desfăşurarea ulterioară a carierei femeilor",precizează SIVECO.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici