Spania adoptă un nou cod etic pentru a evita sexismul în reclamele la jucării pentru copii

Spania a declarat miercuri că va adopta un nou cod etic pentru a descuraja producătorii de jucării să folosească stereotipuri sexiste, cum ar fi păpuşi pentru fete şi figurine de acţiune pentru băieţi, în reclame, în contextul în care începe sezonul de Crăciun.

849 afișări
Imaginea articolului Spania adoptă un nou cod etic pentru a evita sexismul în reclamele la jucării pentru copii

Un comunicat al Guvernului a precizat că noul cod de "autoreglementare" îndeamnă companiile să difuzeze reclame care să genereze o imagine de pluralism şi egalitate, fără stereotipuri.

"Caracterizarea fetelor cu conotaţii sexuale va fi interzisă, iar asocierea exclusivă a jucăriilor cu roluri precum îngrijirea, munca domestică sau frumuseţea cu fetele şi acţiunea, activitatea fizică sau tehnologia cu băieţii va fi evitată", se arată în comunicat, potrivit AP.

De asemenea, firmele nu vor mai folosi culori precum albastru sau roz pentru a indica produsele destinate băieţilor sau fetelor, a precizat guvernul.

Codul vine în urma unui acord încheiat în aprilie între Ministerul Consumatorilor, producătorii de jucării şi companiile de publicitate.

Codul, care actualizează un altul din 2005, intră în vigoare joi. El vizează publicitatea destinată copiilor sub 15 ani şi în special copiilor sub şapte ani.

Alte ţări europene au coduri similare.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici