Studiu. Şapte români din 10 consumă cel puţin o dată pe săptămână mezeluri

Consumate în anumite ocazii, evenimente festive şi diferite momente ale zilei, mezelurile fac parte din meniul românilor (din mediul urban, utilizatori de internet), 7 din 10 consumând cel puţin o dată pe săptămână, arată cel mai recent studiu iSense Solutions.

1719 afișări
Imaginea articolului Studiu. Şapte români din 10 consumă cel puţin o dată pe săptămână mezeluri

Sursa foto: Mediafaxfoto

Mezelurile sunt alese pentru o gustare rapidă (de către 51% dintre consumatori) sau la micul dejun (50%). De asemenea, mezelurile sunt consumate cu ocazia deplasărilor în afara localităţii (31%), dar şi ca momente de răsfăţ/ când le este poftă (30%), sau când au musafiri (18 %), încercând să îi impresioneze prin diferite platouri, grătare care includ cârnăciori şi o gamă largă de specialităţi din carne.

În peste 85% din gospodăriile cu copii, consumatorii declară că preparatele din carne şi mezelurile sunt consumate inclusiv de către copii, aceştia consumând mezeluri, în medie, de 3 ori pe săptămână. Jumătate dintre părinţi obişnuiesc să cumpere mezeluri şi preparate din carne dedicate copiilor (52%), în timp ce cealaltă jumătate cumpără mezeluri clasice (48%).

Când vorbim despre suma alocată achiziţionării de mezeluri şi produse pe bază de carne, 50% dintre românii din mediul urban, utilizatori de internet, obişnuiesc să cheltuiască într-o săptămână mai puţin de 50 de lei, pe când 30% dintre aceştia, alocă un buget mai ridicat, cuprins între 51-70 de lei pe săptămână pentru produsele pe bază de carne, iar restul alocă peste 70 lei pentru cumpărarea mezelurilor.

În ceea ce priveşte locul de unde achiziţionează produsele, consumatorii preferă hipermarketurile/ supermarketurile: Lidl (60%), Kaufland (56%), Carrefour (35%), Profi (23%), Auchan (22%), Penny (22%), urmate de magazinele mici de cartier (18%) şi piaţa agroalimentară (12%). Pentru Bucureşti, Mega Image reprezintă unul dintre principalele locuri de achiziţie a preparatelor din carne şi mezeluri, pentru 4 din 10 consumatori.

În ciuda procentului mai redus al celor ce optează să cumpere carne şi mezeluri direct de la producătorii locali (2 din 10), aceştia au fost asociaţi cu o calitate mai ridicată, cantitate mai mare de carne, mai puţini aditivi şi un gust mai bogat.
Printre principalele criterii de achiziţie ale mezelurilor se regăsesc: gustul (important pentru 32% dintre consumatori), urmat de ingredientele naturale ale produselor (criteriu important pentru 31% dintre aceştia), originea (dacă produsul este românesc – 13%) şi preţul (10%).

Când vorbim despre preferinţe legate de tipul produsului şi felul în care sunt ambalate, 58% preferă mezelurile ambalate feliat (tip preferat şi mai mult de tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani: 70%). Produsele ambalate baton sunt preferate de 55% dintre românii din mediul urban, în timp de 44% cumpără mezeluri vrac feliat. 2 din 10 consumatori de mezeluri din mediul urban obişnuiesc să cumpere vrac baton.

Înainte de achiziţionarea mezelurilor sau preparatelor din carne, 48% dintre consumatori declară că citesc întotdeauna eticheta produsului, căutând informaţii despre aditivi sau coloranţi, despre conţinutul de carne, care este dorit să fie de preferat peste 95% şi specificaţii de tip bio/ eco.

„Comunicarea producătorilor de mezeluri a conţinutului ridicat de carne, precum şi a etichetelor curate reprezintă unul dintre factorii ce pot explica procentul mare al consumatorilor din mediul urban ce declară că citesc eticheta mezelurilor aproape întotdeauna. Totodată, frecvenţa ridicată de consum a mezelurilor, în rândul copiilor generează o atitudine mai precaută a părinţilor în a face alegeri mai sănătoase”, declară Laura Roşca, Quantitative Research Director, iSense Solutions.

În ceea ce priveşte sortimentul preferat, salamul crud uscat (44%) ocupă prima poziţie, la o diferenţă mare faţa de alte sortimente, cum ar fi: muşchiul file (13%), şunca (8%), salamul fiert (ex: de vară, salam Victoria– 8%), urmate de pastramă, parizer sau prosciutto cu un procent de 4% fiecare.

Datele prezentate fac parte din studiul Omnibus Săptămânal, reprezentativ pentru mediul urban şi realizat de iSense Solutions în luna iulie 2021, pe un eşantion de 500 de respondenţi, grad de eroare +/- 4.38%, la un nivel de încredere de 95%, şi din comunitatea online iSense Modern Consumers, în decursul lunii iulie 2021, comunitate ce cuprinde 50 de persoane cu vârsta între 18 şi 55 de ani, din mediul urban.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici