- Home
- Social
- CLUJ-NAPOCA, (17.09.2019, 16:58)
- Departamentul Corespondenţi
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Un deputat cere ca avioanele să nu mai zboare peste unul dintre cele mai mari oraşe din România. Ce îl nemulţumeşte pe parlamentar
Deputatul Adrian Dohotaru a declarat, marţi, că a cerut ministrului Transporturilor şi ROMATSA ca avioanele să nu mai zboare peste oraşul Cluj deoarece deranjul fonic şi poluarea cu kerosen afectează zeci de mii de locuitori, unii fiind nevoiţi să se trezească la ora 6 dimineaţa, din cauza zgomotului.
23976 afișări
Un deputat cere ca avioanele să nu mai zboare peste oraşul Cluj. Ce îl nemulţumeşte pe parlamentar
Deputatul Adrian Dohotaru a declarat, marţi, pentru corespondentul MEDIAFAX, că zeci de mii de clujeni au sănătatea afectată de zborurile avioanelor care trec pe deasupra oraşului şi din acest motiv a cerut ROMATSA, care se află în subordinea Ministerului Transporturilor, să schimbe culoarul de zbor.
„Am fcut această adresă, până la urmă, şi la presiunea a sute de clujeni, pentru că s-a făcut şi un sondaj pe un grup local de Facebook şi erau sute de clujeni care au declarat că sunt deranjaţi. Deranjul fonic şi poluarea cu kerosen afectează câteva zeci de mii de locuitori. Aeroportul este poziţionat în aşa fel, şi culoarele de zbor, încât străbat tot oraşul, iar bineînţeles, cartierele de lângă aeroport sunt cele mai afectate”, a spus deputatul Dohotaru.
ULTIMELE ȘTIRI
-
IQ-ul tinerilor stagnează încă din anul 2000. Care sunt cauzele
-
Apple reia discuţiile cu OpenAI pentru a introduce pe iPhone funcţii cu inteligenţă artificială generativă
-
Ion Cristoiu: Să construim, acesta e cuvântul de ordine
-
Joe Biden, declaraţie şocantă: M-am gândit la sinucidere când mi-a murit prima soţie
El a precizat că a transmis cererea Ministerului Transporturilor şi doreşte ca, împreună cu grupul de clujeni, să se întâlnească şi să discute cu autorităţile despre modificarea culoarului de zbor.
„Am transmis solicitarea şi sunt alături şi de un grup de clujeni care au propus conducerii aeroportului ca, alături de reprezentanţi ROMATSA, să ne întâlnim şi să discutăm chestiunea aceasta, a culoarului de zbor”, a mai declarat parlamentarul.
Deputatul Adran Dohotaru a postat şi pe pagina sa de Facebook un text în care prezintă motivele pentru care a cerut ca ROMATSA să schimbe culoarul de zbor astfel încât să ocolească oraşul.
El consideră că zgomotul generat de zborurile de zi şi noapte conduce la scăderea calităţii vieţii, la tulburări psihice şi medicale.
„Clujul nu e un câmp de cartofi ca să-l survoleze avioanele zi-noapte, între 400 şi 500 de zboruri săptămânal! Zborurile de noapte depăşesc considerabil limita legală de 40 de decibeli şi ne afectează somnul, care conduce la rândul său la stres, probleme de concentrare, iritare, scădere a performanţei şi productivităţii la muncă”, a scris deputatul pe pagina sa de Facebook.
De asemenea, Adrian Dohotaru scrie că cei mai prejudiciaţi sunt locuitorii din cartierele aflate în apropierea aeroportului, dar zgomotul se aude şi în cealaltă parte a oraşului.
„Clujenii cei mai prejudiciaţi sunt cei din Someşeni, cartierul Între Lacuri, Mărăşti şi Gheorgheni, dar chiar şi eu, care locuiesc în Mănăştur, în celălalt capăt al oraşului, aud din pat, la 6 dimineaţa avioanele cum decolează şi aterizează. Îmi închipui cât de dificil trebuie să fie pentru clujenii din estul oraşului. Şi nu trebuie să îmi închipui, mai multe cunoştinţe s-au plâns în mod repetat de poluarea fonică, dar şi cu kerosen. Le dau dreptate! Cum sunt iniţiator al unei campanii pentru realizarea celui mai mare spaţiu verde public din Cluj, Parcul Est, al doilea parc natural urban după Delta Văcăreşti, nu rareori mi s-a întâmplat ca la tururile ghidate să urlăm ca să ne auzim între noi când se apropie avioanele”, a mai scris deputatul.
Nu în ultimul rând, parlamentarul atrage atenţia că cele mai multe accidente au loc la decolare şi aterizare şi „e doar o chestiune de timp până când se va produce prima defecţiune a unui avion deasupra oraşului”.
Citește pe alephnews.ro: Shakira numește monogamia o „utopie”. Ce spune cântăreața la doi ani de la despărțirea de Piqué
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: Noi momente tensionate la Caracal în care mama Luizei l-a apostrofat pe Gheorghe Dincă/ Imagini de la reconstituirea primei crime, cu un sac în care era simulat un cadavru/ VIDEO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Biden și Trump se întorc în „ring”, înainte de alegeri. Biden se declară „fericit” să dezbată din nou cu fostul președinte al SUA
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe