Ziua Ambulanţei | Ministerul Sănătăţii va semna vineri protocolul pentru demararea licitaţiei de ambulanţe

Cristian Grasu, secretar de stat în Ministerul Sănătăţii, a anunţat, vineri, cu ocazia Zilei Ambulanţei, că va fi semnat protocolul pentru reluarea licitaţiei de ambulanţe, acesta precizând că au fost actualizate anumite documente, astfel, vor fi achiziţionate între 300-700 de ambulanţe, la anul.

164 afișări
Imaginea articolului Ziua Ambulanţei | Ministerul Sănătăţii va semna vineri protocolul pentru demararea licitaţiei de ambulanţe

Ziua Ambulanţei | Ministerul Sănătăţii va semna vineri protocolul pentru demararea licitaţiei de ambulanţe

"În acest moment, de la Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă se merge la Ministerul Sănătătii, unde, împreună cu secretarul general al Ministerului Sănătăţii, se finalizează documentele necesare pentru repornirea licitaţiei. Protocolul va fi semnat în cursul zilei. În funcţie de durata procedurilor de încheiere a contractului cadru, ne aşteptăm ca anul viitor să fie achiziţionate ambulanţe şi numărul lor poate să varieze între 300 şi 700 de ambulanţe, în funcţie de capacitatea de producţie a producătorilor, care câştigă licitaţia. Vor fi ambulanţe care vor putea fi folosite şi pentru Serviciul de Ambulanţă Judeţene şi la Inspectoratul pentru Sitaţii de Urgenţă", a declarat Cristian Grasu, secretar de stat în Ministerul Sănătăţii.

În ceea ce priveşte deficitul de personal din sistemul de urgenţă, Cristian Grasu a precizat că "la ministerul Sănătăţii se lucrează la un memoriu care să fie depus în Guvern pentru a fi aprobat pentru a se deschide noi posturi pentru serviciile de urgenţă".

"Deficitul de personal este între 24% şi 46%, în Bucureşti. Sperăm ca anul acesta să se obţină o suplimentare a ştatelor de funcţii, aşa cum ni s-a promis, cu 500 de posturi. Cea mai mare problemă, care ne macină şi cu toate eforturile pe care le depunem şi din cauza lipsei de personal, se întâmplă să nu reuşim să ajungem la cazuri în timpul pe care ni-l dorim", a explicat Alis Grasu, managerul general al Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov (SAB-IF).

Managerul SAB-IF a menţionat că, în Capitală există ambulanţe mai vechi de 10 ani, cerând înlocuirea lor.

"Iar în ceea ce priveşte parcul auto, aşteptăm cu foarte mare interes şi cu o dorinţă nespusă, să se finalizeze procedura de achiziţii de ambulanţe, să se încheie acordul cadru şi să soseacă primele ambulanţe, care să ne înlocuiască o parte dintre ambulanţele foarte vechi şi să suplimenteze capacitatea de intervenţie pentru unele judeţe. În Capitală, în proporţie de 78% dintre ambulanţe au norma de casare îndeplinită, dar trebuie să înţeleagă toată lumea că sunt păstrate în stare de funcţionare, nu au probleme tehnice. La Bucureşti, încă avem 14 ambulanţe, care au 14 şi respectiv 16 ani, acelea vor fi înlocuite", a mai adăugat Alis Grasu.

Prezent la Ziua Ambulanţei, ministrul Sănătăţii, Florian Bodog, a mulţumit personalului medical de pe serviciile de urgenţă pentru eforturile, dar a refuzat să stea de vorbă cu jurnaliştii despre alte probleme din sistemul de sănătate, cum ar fi legea vaccinării.

Serviciul de Ambulanţă a împlinit, vineri, 28 iulie, 111 ani de la înfiinţare, moment marcat de către o ceremonie în care au fost prezenţi reprezentaţi ai serviciilor de urgenţă din toate judeţele. 45 de ambulanţe au defilat prin Capitală, pe acordurile Imnului Ambulanţei.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici