FIA: Titlul mondial la piloţi în Formula 1, atribuit după numărul de puncte

Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a decis revenirea la sistemul precedent de atribuire a titlului de campion mondial în Formula 1, astfel că învingător va fi pilotul cu cele mai multe puncte şi nu cel cu cele mai multe victorii, aşa cum decisese Consiliul Mondial la 17 martie.

Urmărește
17 afișări
Imaginea articolului FIA: Titlul mondial la piloţi în Formula 1, atribuit după numărul de puncte

FIA: Titlul mondial la piloţi în Formula 1, atribuit după numărul de puncte (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Cotidianul L'Equipe scrie că informaţia revenirii la vechiul sistem a fost dezvăluită de site-ul autosport.com, marţi, fiind confirmată câteva ore mai târziu de FIA. Totuşi, FIA nu a făcut, practic, un anunţ oficial, mulţumindu-se să reactualizeze regulamentul sportiv de pe site-ul său, înlocuind "numărul de victorii" cu "numărul de puncte". Sistemul de punctaj (10-8-6-5-4-3-2-1) rămâne neschimbat. În schimb, FIA nu a precizat care va fi situaţia în sezoanele următoare.

Asociaţia Echipelor de Formula 1 (FOTA) a contestat, la 20 martie, validitatea sistemului ce prevedea ca titlul mondial să îi revină pilotului care va câştiga cele mai multe curse. Ca urmare reacţiei FOTA, Federaţia Internaţională de Automobilism s-a arătat dispusă să amâne până în 2010 aplicarea acestui sistem. "Dacă, din anumite motive, echipele de Formula 1 nu sunt de acord cu acest nou sistem, introducerea acestuia va fi amânată până în 2010", a precizat FIA într-un comunicat, săptămâna trecută.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici