Formula 1: Rosberg se impune la Interlagos şi încă speră la titlu

Nico Rosberg (Mercedes) a reuşit, în Brazilia, să pună capăt unei serii de victorii consecutive înregistrate în ultimele cinci curse de coechipierul său Lewis Hamilton şi să reducă astfel de la 24 la 17 puncte diferenţa faţă de acesta în ierarhia piloţilor, cu o etapă înaintea incheierii sezonului.

192 afișări
Imaginea articolului Formula 1: Rosberg se impune la Interlagos şi încă speră la titlu

REPORTAJ: Rosberg se impune la Interlagos şi încă speră la titlu (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Finala" Campionatului Mondial de Formula 1 va avea loc în 23 noiembrie, la Abu Dhabi şi Hamilton pleacă din pole-position în lupta pentru titlul mondial al piloţilor, în ciuda faptului că britanicul a fost "bătut" în Marele Premiu al Braziliei. Un loc secund în emirat i-ar asigura lui Lewis Hamilton cel de-al doilea trofeu din carieră, după cel obţinut în 2008, pe vremea când concura la McLaren-Mercedes.

Punctele puse în joc la Abu Dhabi vor avea o valoare dublă faţă de celelalte etape, astfel că o victorie va însemna 50 de puncte, un loc secund 36 de puncte, un loc 3 - 30 de puncte şi 24-20-16-12-8-4-2 pentru piloţii care trec linia de sosire pe poziţiile 4-10.

Rosberg are mai multe variante pentru a se "încorona" campion mondial, însă în cele 18 etape disputate până acum cei doi sportivi de la Mercedes au fost pe locurile 1-2 de 11 ori. Această situaţie nu-i este favorabilă germanului, însă el trebuie să meargă la Abu Dhabi cu un singur ţel, victoria, şi apoi să aştepte ca Hamilton să se claseze de la locul 3 în jos.

Acest sfârşit de săptămână i-a aparţinut în totalitate lui Rosberg. Cel mai rapid pilot în şedinţele de antrenamente şi cel mai rapid în calificări s-a impus şi în cursă, însă nu fără emoţii.

Duminică, Rosberg a pornit foarte bine de pe grilă şi s-a instalat la conducere. Hamilton s-a postat imediat în spatele lui şi l-a talonat îndeaproape pe colegul său. Primul schimb de pneuri nu a modificat ierahia celor doi, aflaţi într-un interval de una-două secunde. Cei doi au intrat a doua oară la boxe în tururile 27, respectiv 29/71. Primul la standuri a fost Rosberg, el având în acel moment un avans de 1,2 secunde. Hamilton a tras tare şi a înregistrat un timp foarte bun în turul 27. Britanicul a mai rămas un tur cu pneurile uzate, a forţat din nou, dar a ieşit larg în decor, din fericire într-o zonă sigură. Monopostul său nu a păţit nimic, însă timpul pe acest tur a fost unul extrem de slab. Imediat, el a intrat la boxe şi a ieşit la 7,4 secunde în spatele coechipierului său, ceea ce a însemnat o pierdere de cel puţin şase secunde faţă de german.

Sfătuit de la boxe să nu depună armele, Lewis Hamilton a mers cu pedala accelaraţiei la fund şi a recuperat aproape 5 secunde. În turul 51, Rosberg a intrat pentru al treilea schimb de pneuri, iar un tur mai târziu Hamilton a făcut acelaşi lucru. După regrupare, cei doi piloţi s-au găsit pe aceleaşi locuri, dar diferenţa dintre ei a scăzut sub o secundă. Au urmat 20 de tururi în care germanul nu s-a putut desprinde, iar liderul clasamentului piloţilor nu s-a putut apropia decisiv pentru un atac. Cei doi au rulat tot acest timp într-un interval de sub o secundă, ca într-un şah etern. Hamilton nu a găsit mutarea de mat şi a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul secund, după Rosberg, care şi-a trecut în palmares a cincea victorie în 2014 şi a opta din carieră.

Nico Rosberg nu mai câştigase de la Marele Premiu al Germaniei, din 20 iulie. De atunci, trecuseră şapte Grand Prix-uri până la cursa de la Sao Paulo, două intrate în palmaresul australianului Daniel Ricciardo (Red Bull) şi ultimele cinci în cel al lui Hamilton.

În majoritatea curselor, piloţii Mercedes au avut liga lor, în care nu i-a jenat nimeni. Un duel unu la unu, în care se implicau alţi piloţi doar când erau depăşiţi cu un tur. Cam aceeaşi situaţie s-a înregistrat şi la Interlagos, cu excepţia tururilor 9-14, când cursa a avut în frunte doi piloţi neobişnuiţi cu această postură, Nico Hulkenberg de la Force India şi Danil Kviat de la Toro Rosso. Plecat de pe locul 12 al grilei cu pneuri de compoziţie medie - şi nu soft cum au avut piloţii din Top 10 - Hulkenberg a profitat de intrarea la boxe a altor driver-i şi a condus până în turul 14, când a fost întrecut de Rosberg.

În cele din urmă, "best of the rest" la Sao Paulo a fost favoritul gazdelor, Felipe Massa de la Williams, îndelung aclamat de fanii brazilieni, atât în cursă, cât şi în momentul în care a urcat pe ultima treaptă a podiumului.

Britanicul Jenson Button de la McLaren-Mercedes şi germanul Sebastian Vettel de la Red Bull s-au situat pe locurile 4, respectiv 5, înaintea spaniolului Fernando Alonso de la Ferrari, care a trecut linia de sosire al şaselea. Alonso, aproape de sfârşitul colaborării cu Ferrari, l-a întrecut pe colegul său, Kimi Raikkonen, după un duel spectaculos disputat pe parcursul mai multor tururi.

Raikkonen a fost al şaptelea, după ce a ocuat locul 10 pe grila de start, înaintea lui Hulkenberg, care a trecut linia de sosire pe locul 8. Danezul Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) şi finlandezul Valtteri Bottas de la Williams au completat în această ordine ierarhia primilor zece piloţi. Obişnuit cu locul 3 în ultima perioadă, Bottas a plătit tribut pentru două opriri catastrofale la boxe. La prima, se pare că el a avut probleme cu fixarea centurii de siguranţă, iar la cea de-a doua maşina sa a necesitat o intervenţie la aripa frontală.

Ricciardo, locul 3 în ierarhia piloţilor, a abandonat în turul 41, din cauza unor probleme la suspensia monopostului său.

În urma acestor rezultate, Hamilton a ajuns la 334 puncte în clasamentul piloţilor, iar Rosberg la 317 de puncte, pe locul 3 menţinându-se Ricciardo, cu 214 puncte.

La constructori, Mercedes, deja campioană mondială, a acumulat 651 de puncte, Red Bull - 373 de puncte, iar Williams - 254 de puncte.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici