Honda Racing Team F1, salvată cu bani de la ... Honda

Honda Racing va fi preluată de managerii Ross Brawn şi Nick Fry şi va fi finanţată din mai multe surse, printre care se numără şi actualul proprietar al echipei, constructorul japonez de automobile Honda, care înceacă din decembrie 2008 să scape de team-ul din Brackley din cauza crizei financiare.

26 afișări
Imaginea articolului Honda Racing Team F1, salvată cu bani de la ... Honda

Honda Racing Team F1 va fi salvată cu bani de la ... Honda (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

După ce Honda şi-a anunţat în decembrie 2008 retragerea totală din Formula 1, au existat mai multe variante de preluare a echipei, printre cei interesaţi numărându-se miliardarul mexican Carlos Slim, fostul manager al echipelor Benetton şi BAR, David Richards, şi Tony Teixeira, boss-ul A1GP Series.

Ultimul investitor interesat, confirmat de oficialii Honda, a fost grupul Virgin, deţinut de miliardarul britanic Richard Branson. Cu toate acestea, preşedintele Honda Motor, Takeo Fukui, a declarat, în această săptămână, că au existat numeroase discuţii privind vânzarea echipei de Formula 1, însă au fost puţini investitori care s-au gândit cu seriozitate la cumpărarea team-ului. Astfel că singura variantă rămasă pentru a se evita desfiinţarea Honda Racing Team a fost ca echipa să fie încredinţată actualei conduceri executive.

Presa britanică a publicat, vineri, detalii despre planul de salvare al echipei, acceptat în cele din urmă de compania japoneză. Acest plan prevede că Brawn şi Fry vor prelua Honda Racing Team, iar o parte din buget va fi asigurat chiar de Honda Motor: o sumă egală cu cea care ar fi fost plătită de producătorul japonez pentru desfiinţarea echipei, circa 80 de milioane de euro. O altă parte din bani va veni de Formula One Management, compania deţinută de Bernie Ecclestone, sub forma unui avans din drepturile de televizare. Alte sume pot veni de la diverşi sponsori, ce ar putea fi "convinşi" de o eventuală cooptare ca pilot a tânărului Bruno Senna, nepotul lui Ayrton Senna.

Planul mai prevede o reducere drastică a cheltuielilor echipei. Astfel, se estimează că 250-300 din cei circa 700 de angajaţi ai fabricii din Brackley vor fi concediaţi. Apoi, pilotul britanic Jenson Button va accepta o diminuare a salariului său anual cu 50 la sută, de la 11 milioane la 5,5 milioane de euro. Button a fost nevoit să accepte această micşorare, deoarece el ar fi rămas în afara grilei de start în acest sezon dacă Honda Racing ar fi fost desfiinţată, celelate nouă echipe anunţându-şi deja piloţii pentru 2009. De asemenea, salariile conducerii vor fi diminuate cu 20 la sută, iar cele ale angajaţilor cu 10 la sută.

Deşi Honda se va număra printre finanaţatori, echipa îşi va schimba denumirea. Însă producătorul de automobile va avea posibilitatea să-şi "recupereze" formaţia, în cazul în care în 2010-2011 condiţiile de pe piaţa auto se vor îmbunătăţi şi planul de reducere a costurilor din Formula 1 adoptat de FIA vor permite o revenire.

Monopostul pentru sezonul 2009 este gata de mai mult timp, el fiind testat de câtva ori anul trecut, cu bune rezultate. De curând, el a fost modificat pentru a putea "primi" motoarele Mercedes cu care va fi echipat în acest sezon.

Potrivit mass-media din Albion, anunţul oficial al participării echipei în sezonul 2009 al Campionatului Mondial de Formula 1 va fi făcut până în 5 martie, după care Button şi viitorul său coechipier vor participa la o serie de teste private la Silverstone. Apoi, echipa va pleca la Barcelona, unde între 9 şi 12 martie va avea loc ultima sesiune de teste înaintea debutului sezonului, programat în 29 martie, în Australia.

Citeşte şi:

Honda confirmă negocierile cu Virgin prinvind vânzarea echipei de F 1

Honda şi-a anunţat retragerea din Formula 1

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici