Luptă cu miză de miliarde de dolari pentru obţinerea dreptului de a organiza o cursă de F1

  • Mai multe ţări şi companii sunt implicate într-o luptă cu miză uriaşă.
  • Este vorba despre obţinerea dreptului de a organiza o cursă de Formula 1 începând din 2026.
  • De asemenea, alte entităţi încearcă să-şi păstreze locul în calendarul competiţional.
Urmărește
7402 afișări
Imaginea articolului Luptă cu miză de miliarde de dolari pentru obţinerea dreptului de a organiza o cursă de F1

Luptă cu miză de miliarde de dolari pentru obţinerea dreptului de a organiza o cursă de F1

Patru circuite se luptă pentru prelungiri de contract, Thailanda şi Coreea de Sud au depus ambele oferte, în timp ce India, Rwanda şi multe alte ţări îşi dezvoltă infrastructura pentru a solicita un loc în calendarul F1. Concurenţa este atât de acerbă încât ofertele şi disputele trec din lumea sportului în cea a politicenilor.

„Primim apeluri de la prim-miniştri, de la guverne care doresc cu adevărat să găzduiască un Mare Premiu”, a declarat CEO-ul F1, Stefano Domenicali, pentru „Inside Track” de la CNBC.

Interes la fel de mare este şi în cazul ţărilor care şi-ar putea pierde locul în calendar. Marele Premiu al Belgiei aduce la economia naţională aproximativ 248 de milioane de dolari în fiecare an. De aceea, premierul ţării i-a scris lui Domenicali la sfârşitul anului 2023 pentru a face lobby pentru o prelungire a contractului după 2025. Mesajul său a fost clar: „Nevoia de a stabili un calendar echilibrat între Europa, Orientul Îndepărtat şi America/Orientul Mijlociu va nu se întâmplă în detrimentul Belgiei”.

Totuşi, cineva va trebui să piardă. Naţiunile producătoare de petrol din Orientul Mijlociu văd F1 ca fiind esenţială pentru diversificarea lor economică şi au investit sume enorme. Abu Dhabi, care a organizat primul său Grand Prix în 2009, a cheltuit 40 de miliarde de dolari pentru a construi o insulă artificială. Doar în 2023, insula a primit 34 de milioane de vizitatori.

Străzile din jurul portului Monte Carlo sunt cunoscute pentru lux şi cursele cu motor. „Unele magazine realizează venituri de aproape trei luni în patru zile”, a declarat Guy Antognelli, directorul general al Autorităţii guvernamentale pentru turism şi convenţii din Monaco, pentru CNBC. Totuşi, oraşul ar putea să nu mai fie interesant pentru oganizatorii curselor deoarece sumele atrase din alte zone sunt mult mai mari.

Decizia va fi luată şi în funcţie de opinia celor care militează pentru păstrarea tradiţiei. Curse precum cele de la Singapore şi Las Vegas atrag mulţi bani, mulţi suporteri şi fac audienţe mari, dar ar putea, pe termen mediu şi lung, să afecteze sportul. Pentru a continua să se dezvolte, F1 va trebui să păstreze un echilibru între noul public al acestui sport şi fanii de bază ai curselor cu motor, este concluzia specialiştilor.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici