Cel mai mare dinozaur carnivor din Brazilia, descoperit de cercetători

Paleontologii brazilieni au prezentat, miercuri, fragmente din craniul alungit şi din maxilarul unui nou spinosaurus, descoperite în nord-estul Braziliei, declarând că acel animal a fost cel mai mare dinozaur carnivor descoperit în această ţară.

Imaginea articolului Cel mai mare dinozaur carnivor din Brazilia, descoperit de cercetători

Cel mai mare dinozaur carnivor din Brazilia, descoperit de cercetători (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Este vorba de prima specie de teropode descoperită din cretacicul superior, (care a apărut) în urmă cu peste 95 de milioane de ani. Fragmentele au fost descoperite în bazinul râului Maranhao, pe insula Cajual", a declarat paleontologul Elaine Machado, într-o conferinţă de presă organizată de Academia de ştiinţe din Rio de Janeiro.

"Cântărea între cinci şi şapte tone şi măsura între 12 şi 14 metri. Este cel mai mare dinozaur carnivor descoperit în Brazilia", a precizat aceeaşi cercetătoare.

În opinia ei, două specii de spinosaurus au fost deja descoperite în Brazilia, ambele din cretacicul inferior, însă noul dinozaur era diferit de acestea şi semăna mai mult cu spinosaurii descoperiţi în nordul Africii.

"Aceasta este pentru prima oară când găsim doi dinţi de substituţie asociaţi unui dinte funcţional, ceea ce înseamnă că dinţii săi creşteau foarte repede", a precizat aceeaşi cercetătoare.

Noul teropod a fost numit "Oxalaia Quilombolis", ca un omagiu adus lui Oxala - divinitatea masculină cel mai respectată în religia africană, introdusă în Brazilia de sclavii africani -, dar şi lui Quilombolis - insula Cajual care adăpostea una dintre comunităţile quilombo înfiinţate de sclavii fugari în secolul al XVII-lea.

Alte două specii noi - un crocodil care avea o lungime cuprinsă între 2,5 şi 3 metri, numit "Pepesuchus", şi o mică şopârlă lungă de 15 centimetri, denumită "Brasiliguana prudentis", au fost şi ele prezentate. Ambele specii datează tot din cretacicul superior.