DIETA minune: Cum să te menţii în formă pentru totdeauna cu antrenamentul de 24 de minute - FOTO

"Dieta în somn", regimul minune care te ajută să pierzi în greutate în timpul nopţii prin consumul unor cocktailuri, este completată de programul de 24 de minute, o serie de exerciţii simple şi rapide care, făcute în câteva zile ale săptămânii, asigură menţinerea corpului în cea mai bună formă.

8464 afișări
Imaginea articolului DIETA minune: Cum să te menţii în formă pentru totdeauna cu antrenamentul de 24 de minute - FOTO

DIETA minune: Cum să te menţii în formă pentru totdeauna cu antrenamentul de 24 de minute - FOTO (Imagine: Shutterstock)

Prima parte a dietei în somn, creată de medicul american Caroline Apovian, de la Boston Medical Centre, te ajută să slăbeşti peste 3 kilograme în doar o săptămână, fără a scoate din meniu alimente precum cartofii şi pastele sau băuturile alcoolice.

Ea se bazează pe consumul a trei cocktailuri speciale într-o zi a săptămânii, zi în care este evitat orice alt aliment, în restul de şase zile alimentaţia revenind la mâncare sănătoasă care să ajute la recuperarea energiei.

A doua parte a acestei diete asigură menţinerea masei musculare şi a siluetei. Potrivit medicului Apovian, cele 30 de minute sau mai multe de mişcare zilnică recomandate ar putea, de fapt, să fie factorul care previne atingerea obiectivului stabilit de pierdere a kilogramelor, scrie Daily Mail.

"De zeci de ani, dietele promovează exerciţiile aerobice ca fiind cea mai bună modalitate de a arde calorii şi de a da jos kilograme", explică ea. "Dar combinaţia dietelor cu un număr foarte scăzut de calorii cu ore de exerciţii cardiovasculare ar putea aduce corpul într-o stare catabolică (n.r. transformarea unor substanţe organice asimilate de organism în produse mai simple, care sunt eliminate) în care energia este luată din muşchi".

Astfel, Apovian a dezvoltat un plan simplu de exerciţii care, prin îmbunătăţirea metabolismului, nu doar menţine muşchii, ci adaugă la masa musculară, fără să dea corpului un aspect nedorit.

Exerciţiile presupuse de acest plan, pe care medicul îl recomandă de patru ori pe săptămână, întăresc aproape fiecare grupă majoră de muşchi, îmbunătăţind în acelaşi timp echilibrul şi flexibilitatea.

Cum funcţionează:

  • Începe fiecare antrenament cu o "încălzire dinamică" de trei minute. Scopul este de a încălzi toţi muşchii organismului şi de a creşte pulsul.

  • Treci rapid printr-o serie de exerciţii pentru mâini şi picioare: mergi pe loc ducând genunchii cât de sus poţi; apoi mută picioarele în spate, atingând şezutul cu călcâiele în timp ce mergi; leagănă-ţi picioarele dintr-o parte în alta, mişcând braţele deasupra şi în jurul capului.

  • Apoi, cu ochiul pe cronometru, treci la exerciţiile de antrenare a forţei, în două minute de lucru intens intercalate cu un un minut de activitate aerobică puternică. Aceste 60 de secunde trebuie să îţi facă inima să bată mai repede: încearcă să mergi cu viteză, să păşeşti pe loc (procedeu descris la punctul anterior), să faci sprinturi rapide, să alergi pe scări în sus şi în jos sau să faci sărituri.

Fiecare exerciţiu de antrenare a forţei este făcut astfel încât să acţioneze asupra unui grup de muşchi - de la şezut, picioare şi abdomen, până la piept şi braţe - concentrându-se pe cele mai mari grupe de muşchi pentru un impact maxim.

Cel mai important lucru este să te mişti repede fără să iei pauze şi să diversifici selecţia de exerciţii de fiecare dată, pentru a păstra grupele diferite de muşchi în mişcare. Începe la nivelul cel mai simplu, dar ajustează gradul de dificultate pe măsură ce câştigi forţă şi te apropii de forma dorită.

Cum să ţii kilogramele departe pe termen lung

Când atingi greutatea ideală, adaugă medicul, este foarte important să nu revii la vechile obiceiuri alimentare proaste. Astfel, ziua din săptămână bazată exclusiv pe cocktailuri, din prima parte a dietei, poate avea următoarele modificări, la alegere:

  • adăugarea unor mici gustări din alimente integrale, precum legume crude sau iaurt de fructe fără grăsimi;

  • înlocuirea unuia dintre cocktailuri cu o masă obişnuită;

  • înlocuirea a două cocktailuri cu o masă din planul pe şase zile.

Şi planul de şase zile poate fi modificat pentru diversificarea produselor, precum:

  • dublarea consumului de legume amilacee (cartofi, păstârnac, porumb, mazăre, dovleac) la aproximativ 200 de grame pe zi;

  • introducerea unui plus de una sau două porţii de cereale integrale pe zi;

  • consumul în plus de grăsimi sănătoase (nuci, seminţe, avocado).

Prima parte a "dietei în somn" poate fi consultată în detaliu aici.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici