Mii de urme de picioare de dinozauri, descoperite în estul Chinei

Peste 3.000 de urme de picioare de dinozauri au fost descoperite de paleontologi într-o regiune din estul Chinei, a anunţat, duminică, agenţia China Nouă.

Imaginea articolului Mii de urme de picioare de dinozauri, descoperite în estul Chinei

Mii de urme de picioare de dinozauri, descoperite în estul Chinei (Imagine din arhiva Mediafax Foto/AFP)

Urmele, datând de peste 100 de milioane de ani, au fost aduse la lumina zilei după trei luni de săpături într-un sit aflat în apropiere de oraşul Zhucheng, în provincia Shandong, unde au mai fost găsite, în ultimii 50 de ani, circa 50 de tone de oase de dinozauri.

Amprentele, cu mărimi variind de la 10 la 80 de centimetri, aparţin unui număr de cel puţin şase specii de dinozauri, printre care şi tiranozauri, potrivit agenţiei chineze.

Urmele sunt orientate în aceeaşi direcţie, a spus Wang Haijun, cercetător la Academia de ştiinţe chineză. Acest lucru ar putea indica o mişcare de migrare sau una provocată de panică în rândul dinozaurilor erbivori în faţa atacului celor carnivori, potrivit cercetătorului.

Autorităţile studiază posibilitatea amenajării unui parc dedicat dinozaurilor în această zonă.