Rămăşiţele fosilizate ale unui dinozaur, descoperite în Polonia

Un grup de paleontologi care făcea săpături în sudul Poloniei a descoperit rămăşiţele fosilizate ale unui dinozaur, strămoş necunoscut până acum al Tyrannosaurus Rex.

Imaginea articolului Rămăşiţele fosilizate ale unui dinozaur, descoperite în Polonia

Rămăşiţele fosilizate ale unui dinozaur, descoperite în Polonia (Imagine: www.reuters.com)

Dinozaurul ale cărui rămăşiţe au fost descoperite şi pe care cercetătorii l-au numit "Dragon" a trăit în urmă cu peste 200 de milioane de ani, potrivit lui Tomasz Sulej de la Academia poloneză de Ştiinţă.

Cercetătorii au stabilit că dinozaurul măsura cinci metri lungime şi se deplasa biped. În plus, lungimea dinţilor animalului ajungea până la şapte centimetri.

"Acesta este un tip de dinozaur complet nou faţă de ce se cunoştea până acum", a spus Sulej. "Nimeni nici măcar nu se aştepta ca membri ai acestui grup de dinozauri să fi trăit în perioada respectivă, însă descoperirea ne oferă noi informaţii legate de evoluţia grupului T-Rex", a adăugat el.

Scheletul incomplet a fost descoperit în localitatea Lisowice, la circa 200 de kilometri distanţă de Varşovia.

Paleontologii vor continua să examineze fosilele şi să culeagă toate informaţiile pe care le pot obţine înainte de a decide ce nume ştiinţific va primi noul dinozaur. Cercetătorii îşi vor prezenta descoperirea pe 7 august, la Lisowice.

În acelaşi loc, cercetătorii au descoperit şi un dicynodon, reptilă care a fost un predecesor direct al mamiferelor. "Suntem aproape siguri că «Dragon» vâna animale precum reptilele ierbivore, care arătau ca nişte hipopotami, însă mult mai mari", a spus Sulej.