STUDIU: Partajarea emoţiilor în timpul filmelor lacrimogene le face pe femei să se simtă "pozitive"

Femeile preferă să vizioneze filme lacrimogene alături de prietenele lor deoarece partajarea emoţiilor le face să se simtă "pozitive" şi să treacă mai uşor peste scenele triste, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Cardiff, informează dailymail.co.uk.

233 afișări
Imaginea articolului STUDIU: Partajarea emoţiilor în timpul filmelor lacrimogene le face pe femei să se simtă "pozitive"

STUDIU: Partajarea emoţiilor în timpul filmelor lacrimogene le face pe femei să se simtă "pozitive" (Imagine: Shutterstock)

Autorii studiului spun că împărtăşirea emoţiilor le ajută pe femei să relaţioneze mai bine între ele. De asemenea, în acest fel, ele privesc cu mai multă bucurie părţile vesele din filmele respective şi suportă mai uşor secvenţele triste.

Job van der Schalk, profesor de psihologie la Universitatea Cardiff, a spus: "Studiul nostru sugerează faptul că o experienţă emoţională negativă, precum vizionarea unui film lacrimogen, devine o experienţă pozitivă atunci când este împărtăşită cu un prieten. Şi, în acelaşi timp, o experienţă emoţională pozitivă, precum vizionarea unei comedii romantice, devine mai plăcută atunci când este împărtăşită".

Studiul a fost realizat pe 30 de perechi de prietene, cu vârstele cuprinse între 20 şi 33 de ani, cărora le-au fost prezentate imagini cu o puternică încărcătură emoţională, voluntarele fiind rugate apoi să le evalueze cu ajutorul unei scale de calificative - de la "foarte negativ" până la "foarte pozitiv".

Cercetătorii au invitat câte o membră din fiecare pereche să facă un RMN cerebral - pentru ca medicii să îi monitorizeze reacţiile - iar voluntarele au fost invitate să vizioneze şi să acorde calificative acelor imagini, atât atunci când erau singure, cât şi atunci când erau împreună cu prietena lor cea mai bună.

Imaginile respective au fost considerate "mai pozitive" atunci când cele două prietene le vizionau împreună, au explicat cercetătorii din Cardiff, citaţi de The Sunday Times.

Studiul a fost publicat în revista Social Cognitive and Affective Neuroscience.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici