Cercetătorii islandezi au găsit 40 de mutaţii ale coronavirusului care a afectat deja aproape 400.000 de oameni din toată lumea.

Imaginea articolului Cercetătorii islandezi susţin că au descoperit 40 de mutaţii ale coronavirusului

Mutaţiile au fost descoperite prin analiza probelor pacienţilor cu COVID-19 din Islanda, ţară care a raportat 600 de cazuri până acum şi niciun deces.

Cu ajutorul geneticii secvenţiale, cercetătorii au identificat câte mutaţii a acumulat virusul până acum. Aceste variaţii genetice pot funcţiona ca amprente ale virusului şi pot indica de unde a originat el.

Cercetătorii islandezi au găsit urmele coronavirusului în trei ţări europene, Austria, Italia şi Anglia în cazurile depistate la ei în ţară. Şapte cetăţeni infectaţi veneau la un meci de fotbal în Anglia. Alţii erau întorşi de la ski din Austria.

Viruşii acumulează mutaţii pe măsură ce evoluează ceea ce îi poate împinge să-şi schimbe comportamentul. Mutaţia e un proces biologic ce i-a permis virusului să atace corpul uman. Studiind genomica virusurilor ne ajută să înţelegem cum se comportă ei, iar oamenii de ştiinţă cred că acest virus s-a învârtit la animale de ani de zile, poate decenii, îninte să capete abilitatea de a infesta corpul uman.

Cercetători de la instituţiile publice islandeze au colaborat cu compania DeCode Genetics la studiul a 5000 de voluntari, din care 48 au fost testaţi pozitiv.

"Putem să vedem cum transformat viruşii, am găsit 40 de mutaţii la cazurile de la noi. Am găsit un mix viruşi la cineva, a avut viruşi înainte şi după mutaţie şi singurele infecţii vizibile sunt cele ale virusului mutant. Am descoperit că o persoană care transporta două variante ale coronavirusului", a declarat Kári Stefánsson, directorul DeCode Genetics, potrivit information.dk.