Inteligența artificială nu mai este doar un ajutor, ci a devenit un adevărat competitor pe piața muncii. Sam Altman, CEO-ul OpenAI, compania din spatele fenomenului ChatGPT, susține că „95% din ceea ce fac agenţiile, strategii şi profesioniştii din publicitate astăzi va fi realizat uşor, aproape instantaneu şi cu un cost minim de AI.”
Dezvoltatorul ChatGPT a subliniat că domeniul publicității, rezervat altădată exclusiv oamenilor, este primul în care AI a demonstrat că poate fi mai rapid și mai convingător. De la crearea de pitch-uri, materiale vizuale, video-uri și voice-over-uri, inteligența artificială preia sarcini care necesitau echipe întregi și zile multe de muncă anterior, scrie Business Magazin.
Exemple concrete au venit chiar de la experții din industrie: Elena Knox, director de creație al BBDO New York, agenție de publicitate și marketing, a folosit AI pentru a crea proiecte complete, inclusiv animații sofisticate. Echipa sa a recurs la AI pentru a realiza un GIF animat care reda o idee vizuală elaborată, un birou ce se transformă într-o pădure, fără implicarea unei echipe grafice. Ca urmare, clientul a aprobat imediat un buget de milioane pentru filmări internaționale.
Într-o altă situație, AI a creat un voice-over realist, folosind vocea unui actor celebru și reușind astfel să convingă clientul să accepte colaborarea, evitând obișnuitul proces logistic costisitor.
Mesajul este clar: AI nu doar asistă, ci înlocuieşte. Inteligența artificială poate prelua acum cu mare precizie și rapiditate sarcini fundamentale din domeniul creativ, cum ar fi designul grafic, redactarea de texte, planificarea strategică și editarea. În special în publicitate, efectele înlocuirii forței de muncă umane cu AI devin tot mai evidente și cuantificabile.
După ce au analizat previziunile transformării profunde a modului în care lucrăm, cu AI factor principal de producție și creativitate, descrise de Altman în cartea sa „AI First”, analiștii au ajuns la concluzia că munca omului va fi înlocuită de AI nu pentru că oamenii nu mai sunt necesari, ci pentru că eficienţa sistemelor AI devine imposibil de ignorat într-o industrie în care timpul, costul şi impactul vizual contează enorm.