- Home
- Tehnologie
- (14.12.2021, 19:55)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
EXCLUSIV INTERVIU Timişoara a inaugurat tramvaiele Bozankaya. Despre transportul verde şi planurile pentru România, cu Aytunç Günay, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei
- Ceremonia de inaugurare şi lansarea celor 21 de tramvaie proiectate de compania Bozankaya pentru Primăria Municipiului Timişoara au avut loc marţi, la Muzeul de Transport Public „Corneliu Miklosi”
- Aytunç Günay, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei Bozankaya, a vorbit despre tehnologia inovatare a companiei într-un interviu pentru MEDIAFAX, realizat cu ocazia conferinţei susţinute marţi.
- Bozankaya Otomotiv a fost premiată pentru inovaţia bateriei tramvaiului proiectat pentru Primăria Municipiului Timişoara.
5152 afișări
Aytunç Günay
Cu o lungime de 30 de metri şi o capacitate maximă de 251 de persoane (48 pe scaune şi 203 în picioare), tramvaiul produs de Bozankaya pentru municipiul Timişoara este unic şi are o eficienţă energetică crescută, fiind cu aproximativ 2.5 tone mai uşor decât vehiculele din aceeaşi clasă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Emma Stone vrea să fie strigată după numele real. Cum o cheamă, de fapt, pe actriță
-
Ciolacu, declaraţie bizară: "Buzăul nu e în Moldova şi vă rog frumos să nu mă jigniţi"
-
Se construieşte un nou aeroport internaţional în România. Proiectul a primit acordul ROMATSA
-
NATO s-a antrenat în dislocarea rapidă a trupelor pe teritoriul României
Tramvaiul de la Timişoara a trecut cu succes şi de încercările specifice desfăşurate în ţară, prin laboratoarele de încercări ale AFER (Autoritatea Feroviară Română), care au vizat, printre altele, testele de frânare, nivelul de zgomot în funcţionare, compatibilitatea electromagnetică şi de dinamică. Şi Primăria Muncipiului Iaşi aşteaptă să pună în circulaţie tramvaie marca Bozankaya.
Aytunç Günay, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei Bozankaya, vorbeşte, pentru MEDIAFAX, în exclusivitate, despre produsele lor revoluţionare care iată, au ajuns şi în România.
Care sunt principalele diferenţe între tramvaiele produse de Bozankaya şi cele funcţionale în prezent în România?
Aytunç Günay: Tramvaiele noastre sunt construite cu ajutorul ultimelor tehnologii, punând pe primul loc siguranţa şi confortul pasagerilor. Sunt create din materiale de calitate superioară furnizate de către producători renumiţi, majoritatea din Europa. Componentele sunt asamblate de ingineri şi muncitori cu o vastă experienţă în centrele noastre de producţie întinse pe 100.000 de m2, din Ankara, Turcia. Când Bozankaya a fost fondată în Germania, în 1989, era o companie de cercetare şi dezvoltare (Research and Development). Ne-am fundamentat expertiza în tehnologiile de transport avansat pe baza acestei moşteniri de cercetare şi dezvoltare, un palier care încă reprezintă cea mai importantă parte în care investim foarte mult.
De aceea am fost premiaţi drept „Cea mai bună companie din Europa” în 2015, de către Frost & Sullivan, şi de aceea tehnologia noastră a fost recompensată prin recunoaşterea noastră ca „Cea mai inovativă companie din Europa” de către ERCI în acest an.
De ce sunt bune tramvaiele voastre pentru oraş şi pentru mediu?
Aytunç Günay: Cât despre tramvaiele noastre, acestea reprezintă cel mai eficient mod de a transporta un număr mare de oameni prin oraşe şi, totodată, de a reduce traficul intens de autobuze şi maşini, precum şi congestionarea lui şi poluarea. După cum probabil că ştiţi, tramvaiul nostru pe baterii produs pentru Timişoara poate funcţiona până la 70 de kilometri fără să fie conectat la suspensia catenară, un record mondial în istoria acestora sisteme de tranzit.
Poveşte-mi puţin despre procesul de inovare din spatele produsului în sine.
Aytunç Günay: Vorbim mai ales despre cercetare şi dezvoltare, precum şi tehnologia utilizată în timpul proceselor de proiectare şi fabricaţie.
Desigur, luăm în considerare şi nevoile şi cerinţele specifice ale clienţilor. Bozankaya este dedicată ideii de a fi o companie de pionierat în mijloacele de transport urban cu sustenabile şi avansate din punct de vedere tehnologic. În acest sens, am avut proiecte individuale de amploare în Europa şi Turcia, dar şi în parteneriat cu alţi giganţi ai industriei precum Siemens şi Bombardier pentru proiecte de renume mondial precum Proiectul Green Line din Thailanda.
Tramvaiele voastre sunt verzi: zero emisii şi economisire mare de energie. Ce părere ai despre transportul ecologic. Este acesta viitorul?
Aytunç Günay: După cum ştiţi, principalul obiectiv al transportului verde este de a reduce sau elimina cantitatea de emisii de gaze cu efect de seră care duc la scăderi ale gradului de poluare. Majoritatea mijloacelor de transport ecologic sunt realizate din materiale şi energie cu costuri reduse. Sistemele de transport actuale vin la pachet cu o gamă variată de probleme printre care încălzirea globală, degradarea mediului, implicaţii asupra sănătăţii (fizice, emoţionale, mentale, spirituale), dar şi emisii de gaze cu efect de seră. De fapt, la nivel mondial, sectorului de transport i se atribuie 23% din emisiile de gaze cu efect de seră rezultate din arderea combustibililor fosili.
Statisticile arată că peste 90% din transporturile rutiere se bazează pe petrol. Această cifră aproape că merge mână în mână cu consumul total de petrol la nivel mondial care este de 60%. Aşadar, transportul sustenabil şi energia verde joacă un rol vital în lumea de astăzi şi credem că importanţa lor vor creştere din ce în ce mai mult în viitor, iar companiile care vor ignora acest fapt vor fi, în cele din urmă, scoase din joc.
FOTO: Inaugurarea tramvaielor Bozankaya la Timişoara
Tramvaiele realizate de voi vor ajunge şi la Iaşi. Ce planuri (mai) aveţi pentru România?
Aytunç Günay: Noi, cei de la Bozankaya, ne dorim să ne regăsim în toate proiectele româneşti de transport verde, de înaltă tehnologie. În România, am dovedit calitatea produselor noastre cu tramvaiul pe bază de baterie de la Timişoara şi credem că vom sprijini românii să folosească cea mai bună tehnologie pentru transport.
Iaşi şi Timişoara reprezintă mari oportunităţi de a contribui în România cu expertiza noastră pe care am îmbunătăţit-o în Germania şi Turcia. Vom livra toate tramvaiele cu succes şi ne vom concentra pe următoarele proiecte de autobuze electrice, troleibuze cu baterii şi tramvaie.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: O avocată în vârstă de 60 de ani a intrat în istorie. Alejandra Rodríguez a fost încoronată Miss Univers Buenos Aires
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cod roșu la Casa Regală a Marii Britanii! Starea Regelui Charles e din ce în ce mai rea, s-a avansat cu planurile de înmormântare
CANCAN.RO
Regele Charles se simte din ce în ce mai RĂU, după diagnosticul de cancer! Ce se pregătește, de fapt, la Buckingham
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe