Mările şi oceanele nu vor mai fi niciodată la fel: se construieşte nava fără pilot

  • În Europa de Nord şi în Japonia se pune la cale revoluţia navelor containerizate fără pilot şi cu energie electrică.
  • Nu este o utopie, ci o realitate: primele flote vor fi gata până în 2025.
2688 afișări
Imaginea articolului Mările şi oceanele nu vor mai fi niciodată la fel: se construieşte nava fără pilot

Mările nu vor mai fi niciodată la fel. Japonia şi Norvegia lucrează separat la acelaşi obiectiv: navă care călătoreşte complet autonom

Japonia şi Norvegia lucrează separat la acelaşi obiectiv: nava care călătoreşte complet autonom. În lunile următoare, 3 nave port-container, una japoneză, una finlandeză şi una norvegiană vor ridica ancora. 

Scopul este ca traficul comercial în mări, care creşte în intensitate lună de lună, să devină şi mai ieftin, urmând să se desfăşoare fără pilot, adică fără unul dintre elementele de cost majore pentru managerii unei flote de nave de marfă.

Nava japoneză va naviga datorită eforturilor coordonate ale Fundaţiei Nippon şi ale Nippon Yusen Kk, cea mai mare companie comercială din Japonia. Nava, care urmează să fie testată în aceste luni, va urma un traseu de aproape 400 de kilometri pe una dintre rutele cu cea mai mare densitate de trafic naval: de la Golful Tokyo până la oraşul Ise, din prefectura Mie.

Testul, care reprezintă testul de teren (apă) după o serie de experimente efectuate în trecut în laborator sau cu ieşiri controlate scurte, va fi revoluţionar. Inteligenţa artificială va fi la conducerea nu numai a navei, ci şi a sistemelor de la bord care asigură buna funcţionare a ambarcaţiunilor mari şi supraveghează încărcătura acestora, formată din sute de containere.

În Norvegia, dezvoltarea a fost realizată de şantierul naval Vard împreună cu compania de tehnologie Kongsberg Maritime. Potrivit CNN, această a doua navă va avea, de asemenea, particularitatea de a fi cu emisii zero şi total autonomă. Cu toate acestea, călătoria iniţială va fi limitată şi va atinge două porturi norvegiene, pentru a verifica fezabilitatea călătoriei.

De asemenea, va avea un „grup de control” care, fără a interveni, va supraveghea funcţionarea sistemelor de la bord, pentru a se asigura că bordul, cu al său computer, face totul aşa cum trebuie. Nava va fi, de asemenea, controlată de 3 centre de la sol, care vor avea responsabilitatea verificării funcţionării corecte a sistemelor autonome.

Navele norvegiene şi japoneze nu sunt primele nave cu conducere automată: în 2018, Finlanda a debutat prima navă containerizată complet electrică, cu conducere automată, dezvoltată de gigantul chimic Yara International.

Nava Yara Birkeland va face prima călătorie până la sfârşitul anului, în timp ce norvegianul nu este de aşteptat să iasă în larg în februarie 2022.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici