• Pot exista până la 30 de tulpini diferite de coronavirus, susţine un studiu realizat asupra unui grup restrâns de pacienţi din China
  • Unele dintre cele mai periculoase mutaţii ale noului coronavirus au fost descoperite în Zhejiang, dar şi în Europa
  • Tulpinile cele mai severe ar putea genera până la de 270 de ori mai multă cantitate virală în organismul infectat
Imaginea articolului Cercetătorii chinezi au descoperit zeci de mutaţii SARS-CoV-2, din care 19 nemaivăzute până acum. Cele mai agresive tulpini

Cercetători chinezi au descoperit zeci de mutaţii ale virusului SARS-CoV-2, din care 19 nemaivăzute până acum

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Zhejiang au realizat un studiu asupra unui număr mic de pacienţi infectaţi cu noul coronavirus şi au descoperit zeci de mutaţii, dintre care 19 nu au mai fost văzute până acum.

Unele mutaţii au sporit capacitatea virusului de a invada celulele din organism, altele au ajutat boala să se răspândească mai rapid.

Cele mai agresive tulpini sunt similare din punct de vedere genetic celor care s-au răspândit în Europa şi la New York, a relatat South China Morning Post. În schimb, tulpinile mai slabe sunt asemănătoare celor care circulă în alte părţi ale Statelor Unite, spre exemplu în statul Washington.

Autorii spun că descoperirile lor - bazate pe doar 11 pacienţi - arată în premieră că mutaţia ar putea afecta gravitatea bolii. Aceştia consideră că mutaţiile nereportate anterior ar putea fi cauza valului de decese din Europa şi New York.

Încă nu se ştie de ce tulpina agresivă de COVID-19 s-a răspândit în Europa, în timp ce versiunea mai blândă a lovit cu precădere SUA, dar oamenii de ştiinţă spun că virusurile sunt în continuă mutare pentru a depăşi rezistenţa sistemului imunitar al diferitelor populaţii.
Studiul susţine că Statele Unite au fost lovite de două ramuri diferite de coronavirus, cu tipul A dominând Coasta de Vest şi cel mortal, de tip B, în New York.

Experţii spun că focarul de tip A a fost răspândit în SUA din China, în condiţiile în care situaţia de criză din New York ar fi fost declanşată, cel mai probabil, de un virus de tip B, ajuns din Europa.

Echipa, condusă de profesorul Li Lanjuan şi colegii săi, a testat cât de eficient poate virusul infecta şi ucide celulele umane în laborator. Cele mai agresive tulpini au creat de până la 270 de ori mai multă sarcină virală decât cele mai puţin puternice, otrivit rezultatelor

Cercetătorii au localizat unele dintre cele mai grave mutaţii în Zhejiang, chiar acolo unde se află universitatea, arată Daily Mail. Aceştia au recunoscut că „diversitatea mutaţională completă a virusului din Wuhan în primele zile nu este cunoscută încă”.

Oamenii de ştiinţă au avertizat că mutaţiile mai uşoare nu înseamnă neapărat un risc scăzut de mortalitate.

Zece dintre cei 11 pacienţi care au fost studiaţi au avut legături clare cu Wuhan, oraşul în care pandemia a început în decembrie. Toţi subiecţii - cu vârste cuprinse între patru luni şi 71 de ani - s-au recuperat. Opt erau bărbaţi, iar trei femei.

La nivel mondial, peste 2,45 milioane de oameni au fost infectaţi cu COVID-19 şi peste 168.000 de oameni au murit.

Abonează-te la Mediafax pe Youtube: Două măsuri capitale anunţate de Iohannis: ce se întâmplă după 15 mai