- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (20.11.2012, 14:32)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ALEGERI PARLAMENTARE 2012: Patru posturi TV au fost somate pentru încălcarea legislaţiei în campanie
CNA a somat public televiziunile OTV, Antena 3, Realitatea TV şi România TV, pentru dezechilibre înregistrate în emisiunile electorale difuzate în perioada 9-15 noiembrie, dar şi postul Naşul TV, pentru că a difuzat o dezbatere electorală sponsorizată, fapt interzis de legislaţia audiovizualului.
502 afișări
ALEGERI PARLAMENTARE 2012: Patru posturi TV au fost somate pentru încălcarea legislaţiei în campanie (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de marţi, modul în care principalele televiziuni centrale au reflectat campania pentru alegerile parlamentare, în perioada 9-15 noiembrie.
Astfel, CNA a decis să someze public postul OTV. Televiziunea lui Dan Diaconescu a înregistrat un dezechilibru major atât în emisiunile de promovare electorală, în care candidaţii şi reprezentanţii PP-DD au fost promovaţi peste 67 de ore, cât şi în emisiunile informative şi pe crawl, în care au fost promovaţi doar candidaţii şi reprezentanţii USL (23 de prezenţe) şi cei ai PP-DD (16 prezenţe).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
-
Ciolacu: Am încheiat orice dialog şi orice ofertă pentru Cristian Popescu Piedone
-
Zeci de mii de ucraineni, aflaţi în afara ţării, nu vor putea obţine paşapoarte noi
-
Ucraina foloseşte pentru prima oară rachete americane cu rază de acţiune mai mare contra Rusiei
Totodată, CNA a aplicat o somaţie publică postului Antena 3, pentru dezechilibre în emisiunile de promovare electorală şi în emisiunile informative difuzate în perioada monitorizată.
În emisiunile de promovare electorală difuzate de Antena 3 au fost prezentaţi doar candidaţii USL (10.906 secunde) şi cei ai ARD (299 de secunde). În emisiunile informative, Antena 3 a difuzat informaţii despre candidaţii şi reprezentanţii USL (203 prezenţe), ARD (191 prezenţe), PP-DD (17), PRM (5), UDMR (16), fără a transmite informaţii despre candidaţii celorlalte formaţiuni electorale.
Şi postul Realitatea TV a fost somat public de CNA, pentru dezechilibre în emisiunile de promovare electorală transmise în perioada 9-15 noiembrie. CNA a constatat că în emisiunile de promovare electorală de la Realitatea TV au fost prezentaţi doar candidaţii USL (1.419 secunde) şi ARD (360 secunde).
Totodată, CNA a decis să transmită Realitatea TV şi o adresă prin care să recomande postului ca în emisiunea "Dosar de candidat" să fie respectat principiul audiatur et altera pars (atunci când o persoană este acuzată, trebuie să i se ia şi acesteia un punct de vedere).
CNA a somat public şi România TV, pentru dezechilibre înregistrate în emisiunile de promovare electorală şi în dezbaterile electorale. Potrivit CNA, în emisiunile de promovare electorală au fost prezentaţi doar candidaţii şi reprezentanţii USL (3.572 de secunde), în timp ce în dezbaterile electorale au fost prezentaţi candidaţii şi reprezentanţii USL (330 prezenţe), ARD (212), PP-DD (55), UDMR (15), PER (16).
Şi postul Naşul TV a primit o somaţie publică de la CNA, din cauză că a difuzat o dezbatere electorală sponsorizată, fapt interzis de legislaţia audiovizualului privind campania electorală pentru parlamentare.
Pe de altă parte, CNA a decis să transmită o scrisoare de atenţionare televiziunii B1 TV, la care a constatat un dezechilibru uşor în cazul dezbaterilor electorale. Astfel, B1 TV a difuzat informaţii despre candidaţii şi reprezentanţii USL (298 de prezenţe), ARD (153 de prezenţe), PP-DD (15 prezenţe), UDMR (16 prezenţe).
Şi Digi 24 a primit scrisoare de atenţionare pentru dezechilibru uşor în emisiunile de promovare electorală - candidaţii şi reprezentanţii USL au fost promovaţi 1.891 de secunde, iar cei ai ARD - 566 secunde.
De asemenea, CNA a decis să transmită o adresă TVR 1, în care să i se transmită că ştirile difuzate de televiziunea publică trebuie să reflecte viziunea postului asupra campaniei, în mod echilibrat, şi nu în legătură cu timpii de campanie.
Citește pe alephnews.ro: Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Familia Regală a Marii Britanii, lovită de o nouă tragedie. A fost găsit mort, în urma unei supradoze
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe