Conflict la Operă. Renato Zanella, coordonatorul trupei de balet îi răspunde fostului director al Operei din Viena, Ioan Holender: ”Mai cinic, pueril şi cu pierderi de memorie”

Coregraful italian Renato Zanella, coordonatorul trupei de balet de la Opera Naţională Bucureşti, îi răspunde lui Ioan Holender, fostul director de la Opera din Viena. Holender despre Zanella: incompetent. Zanella: 20 de ani am colaborat la Viena.

2055 afișări
Imaginea articolului Conflict la Operă. Renato Zanella, coordonatorul trupei de balet îi răspunde fostului director al Operei din Viena, Ioan Holender: ”Mai cinic, pueril şi cu pierderi de memorie”

Conflict la Operă. Renato Zanella, coordonatorul trupei de balet îi răspunde fostului director al Operei din Viena, Ioan Holender: ”Mai cinic, pueril şi cu pierderi de memorie”

Renato Zanella, coordonatorul trupei de balet de la Opera Naţională Bucureşti, subliniează în scrisoarea sa, vârsta, lipsa de viziune şi machismul excesiv al lui Ioan Holender:

1. ”Profesia noastră este alcătuită din perioade şi viziuni artistice şi trebuie să acceptaţi că a dumneavoastră a luat sfârşit şi să încercaţi să înţelegeţi noile generaţii şi noile energii. Este o perioada de tranziţie, atât artistic cât şi politic, iar aerul pe care îl respirăm aici este mai mult decât promiţător.”

2. ”Cunoscându-vă, aş putea doar să gândesc că ceea ce vă deranjează cel mai mult la doamna Beatrice Rancea este faptul că este femeie.”

Joi, 26 ianuarie 2017, Mediafax a publicat în exclusivitate scrisoarea deschisă dirijorului şi fostului director al Operei din Viena Ioan Holender, în care acesta făcea o radiografie critică a mandatului Beatrice Rancea de la Opera Română Bucureşti, după ”ruşinoasa izgonire a cuplului Kobborg-Cojocaru de la conducerea baletului ONB”. Portretul acid al situaţiei de la Opera Naţională este sintetizat în fraza: ”Iată cum astfel cei trei muschetari: Mottadelli, Zanella şi Şerban, sub egidă binevoitoarei doamne Director Interimar Beatrice Rancea, conduc destinele fostei prestigioase instituţii ale primei scene lirice ale unei ţări în care cam toate s-au pierdut şi căreia cumva, doar cultură îi mai rămăsese. Oare fostul Ministru al Culturii Ionuţ Vulpescu, acum din nou înscăunat, ce părere are despre toate acestea, căci peştele ştim de unde se împute?!”. Vineri, 27 ianuarie, regizorul Andrei Şerban, unul dintre cei vizaţi de scrisoarea lui Ioan Holender, a reacţionat: ”E vorba de o răzbunare? Pentru ce? Ce v-am facut? De unde acest atac sub centură contra mea? Nici macar nu aţi văzut Lucia, nici noua Văduvă ”

Conflict privind Opera Română. Ioan Holender, fost director al Operei de stat din Viena, către regizorul Andrei Şerban: "Te faci mai mic decat eşti"

Astăzi, a răspuns Renato Zanella. Acuzat de incompetenţă, acesta îi răspunde lui Holender că tocmai acesta în 1985 l-a numit pe Renato Zanella directorul Baletului de la Opera de Stat din Viena. Timp de 20 de ani au colaborat la Viena, unul ca director al Operei, celălalt ca director al Baletului.

„Dragă domnule Ioan Holender, Cât de trist este să constat că vârsta înaintată nu v-a făcut mai înţelept, ci doar mai cinic, pueril şi cu unele pierderi de memorie. Vă cunosc de peste 20 de ani şi încă observ că folosiţi aceleaşi metode pentru a capta atenţia. Am înţeles că, nemaiavând o funcţie managerială, încercaţi să vă poziţionaţi cât mai bine. Nu se cuvine ca o persoană de talia dumneavoastră sa strângă informaţii din surse neoficiale şi să le folosiţi ca pe propriile dumneavoastră arme pentru a vă evidenţia ca "salvator al Patriei". Poate că acum, pentru că aveţi mai mult timp liber şi nu mai sunteţi în centrul atenţiei, aveţi alt gen de preocupări. Îmi amintesc atunci când eram la Viena, l-aţi invitat pe Andrei Şerban pentru a pune în scenă Văduva Veselă şi aţi facut publică admiraţia dumneavoastră pentru munca dumnealui. A fost doar o strategie de marketing? Profesia noastră este alcătuită din perioade şi viziuni artistice şi trebuie să acceptaţi că a dumneavoastră a luat sfârşit şi să încercaţi să înţelegeţi noile generaţii şi noile energii. Este o perioada de tranziţie, atât artistic cât şi politic, iar aerul pe care îl respirăm aici este mai mult decât promiţător. Cunoscându-vă, aş putea doar să gândesc că ceea ce vă deranjează cel mai mult la doamna Beatrice Rancea este faptul că este femeie. Având in vedere că aveţi mult timp la dispoziţie, puteţi să-l folosiţi înţelept, împreună cu abilităţile dumneavoastră, să vă ajutaţi ţara aşa cum ar trebui să facă o persoană de calibrul dumneavoastră. De asemenea, aş dori să clarific declaraţia dumneavoastră neclară şi dubioasă legată de “schimbarea mea”de la Viena. În anul 2003, cu doi ani înainte de sfârşitul mandatului meu am exprimat politicos în scris că nu aş fi disponibil pentru o posibilă reînnoire a contractului meu, din motive personale. Vă amintiţi? Am o copie a acestuia şi o pot transmite cu plăcere. Dragă domnule Hollender, au trecut 13 ani de când am încetat să lucrăm împreună şi nu am spus un cuvânt sau un comentariu la adresa dumneavoastră. Mi-ar plăcea să putem clarifica aspecte din trecutdar acest lucru nu se poate întâmpla pe un blog, doar într-un alt loc.“

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici