- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (05.06.2014, 16:49)
- Departamentul Life
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Peste 50% dintre românii din mediul urban nu se pot imagina fără un televizor în casă
Peste 50% dintre românii din mediul urban spun că nu se pot imagina fără un televizor în casă, în timp ce aproape 60% dintre aceste persoane lasă pornit televizorul fără să îi acorde atenţie, potrivit infograficului "Romanians: Multi-Screening Habits", lansat de Starcom Media Vest.
214 afișări
Peste 50% dintre românii din mediul urban nu se pot imagina fără un televizor în casă (Imagine: Shutterstock)
Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, Starcom Media Vest a lansat cel de-al 14-lea infografic parte din seria Human Graph Experience - "Romanians: Multi-Screening Habits".
Concluziile infograficului surprind obiceiurile de consum media la nivelul populaţiei generale, urbane şi "al generaţiei Y" (ai cărei membri sunt numiţi şi "millennials"). Punctul central în jurul căruia este construită informaţia este activitatea de multi-screening (folosirea mai multor ecrane) şi modul în care se regăseşte această activitate în consumul de media de zi cu zi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Israelul a lansat un atac cu drone asupra Iranului/ Iranul neagă atacul
-
Iarnă în plină primăvară. Transfăgărăşanul este din nou acoperit de zăpadă
-
4.100 de pacienţi sunt pe listele de aşteptare pentru un transplant de rinichi sau ficat
-
Fenomene extreme. Zborurile în Europa devin tot mai turbulente şi imprevizibile
"Multi-screening-ul este o experienţă care îmbunătăţeşte sau dezvoltă conţinutul primit pe ecranul principal. Pentru români, mobilul sau calculatorul sunt instrumentele folosite pentru a completa informaţia primită de la TV. De aceea, cele mai frecvente combinaţii de multi-screening în România sunt TV şi mobil, calculator şi mobil sau calculator şi TV", se spune în comunicat.
Potrivit infograficului, 56% dintre românii din mediul urban spun că nu se pot imagina fără televizor în casă. Pe de altă parte, 59% dintre românii din mediul urban îl lasă pornit fără să îi acorde atenţie. Centrul lor de interes este internetul, locul unde 58% dintre aceştia caută mereu informaţii, iar, când o fac, majoritatea foloseşte calculatorul sau telefonul.
De asemenea, conform aceluiaşi studiu, 28% dintre români deţin un smartphone pe care îl folosesc zilnic pentru a căuta (acasă sau în timp ce se deplasează) informaţii despre produse, restaurante, călătorii. Totodată, 8 din 10 utilizatori de smartphone folosesc mobilul în timp ce ascultă muzică, se uită la TV, citesc reviste/ziare sau se uită la filme.
Dintre utilizatorii respondenţi, 33% mai degrabă ar renunţa la televizor decât la telefon şi 81% îşi folosesc smartphone-urile în timp ce ascultă muzică (51%), se uită la TV (31%), citesc ziare/reviste (29%) şi se uită la filme (25%).
"Millennials" sunt cei pentru care multi-screening-ul este un act natural. 5 din 10 "millennials" se conectează zilnic la internet de pe telefonul mobil şi aproape toţi de pe calculator. Fiecare dispozitiv are rolul său: calculatoarele le oferă distracţie şi informaţie, telefoanele mobile sunt folosite pentru distracţie şi păstrarea legăturii cu ceilalţi, iar tabletele le folosesc pentru relaxare.
Pentru aceştia, primul ecran este mobilul sau calculatorul, de unde se pot conecta la internet. Ei consideră că televizorul este "al doilea ecran", pe care 67% îl folosesc ca sursă de informare sau sunet de fundal.
"Millennials" sunt adepţii multi-screening-ului pentru că această activitate le satisface curiozităţi legate de conţinutul vizionat şi îi ajută să creeze legături bazate pe pasiuni comune în cercul de prieteni. De asemenea, acesta este un instrument pentru culegerea de informaţii noi care contribuie la dezvoltarea pasiunilor şi obţinerea recunoaşterii cerlorlalţi.
Conform infograficului, 61% dintre cei care se uită la televizor sunt şi conectaţi online. Totodată, 17% dintre cei care se uită la televizor navighează pe internet mai mult de trei ore pe zi, în timp ce 68% dintre aceştia se uită la TV mai mult de trei ore pe zi.
În februarie 2013, Starcom Media Vest Group a lansat seria "Human Graph Experience" cu intenţia de a oferi informaţii constante şi relevante despre dinamica relaţiei dintre consumatori şi branduri şi impactul pe care evoluţia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piaţă.
Agenţia Starcom Media Vest Group face parte din reţeaua de media SMG Worldwide şi din grupul de comunicare Leo Burnett.
Citește pe alephnews.ro: Votul ONU pentru recunoașterea statului palestinian: SUA votează împotrivă
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Banca românească care a surprins pe toată lumea. Nimeni nu a crezut că a va merge aşa de bine, nici chiar liderii băncii
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără decât fostul luptător și interlop
PROSPORT.RO
Câți euro a luat Alexandra Duli, de la Pro TV, pentru cele 14 săptămâni la Survivor All Stars
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:18
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 786. CIA susţine că, fără ajutor, Ucraina riscă să piardă războiul în câteva luni / Rachete ruseşti au aterizat la Dnipro / Zelenski a premiat soldaţi răniţi
-
astăzi, 09:22
Rata de ocupare a populaţiei între 15 şi 64 de ani a scăzut uşor în 2023 faţă de anul anterior