- Home
- Economic
- BUCURESTI, (13.10.2015, 18:12)
- Marius Oncu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CONFERINŢA MEDIAFAX - Dunca: ANPC este dispusă să sprijine retailerii pentru a reduce risipa alimentară
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) vrea să sprijine retailerii pentru a reduce risipa alimentară, inclusiv prin majorarea, la 15 zile, a perioadei în care magazinele pot avea la promoţie produsele care urmează să expire, a declarat preşedintele autorităţii, Marius Dunca.
518 afișări
Dunca: ANPC este dispusă să sprijine retailerii pentru a reduce risipa alimentară (Imagine: Marius Dumbraveanu/Mediafax Foto)
Astfel, această perioadă poate creşte pentru produsele care sunt la promoţie şi expiră în trei zile.
"Dacă doriţi să majorăm acest termen la 15 zile, eu sunt deschis. Totul trebuie să vină din partea dumneavoastră (a retailerilor, n.r.). Sunt deschis pentru a găsi soluţii", a afirmat Dunca la conferinţa Mediafax Talks about Retail, organizată de Mediafax în parteneriat cu Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Lungmertrajul „Trei kilometri până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, a fost selectat la Cannes. Irina Margareta Nistor: „Filmul o să fie primit cu foarte multă curiozitate”
-
Guvernul se mută pentru o zi în alt oraş. Şedinţă de Guvern la Timişoara, joi
-
"Mai periculoase ca ruşii". Cazinourile online fac ravagii între soldaţii ucraineni. Zelenski anunţă măsuri de urgenţă
-
Iohannis la Seul: Am certitudinea că, împreună, vom sprijini noi proiecte în domenii inovative
Cele mai multe dintre reclamaţiile primite de autoritate în acest an pe zona alimentelor se referă la ambalaje deteriorate şi produse expirate.
"Avem de la începutul anului în jur de 5.000 de reclamaţii pentru produse alimentare. Reclamaţiile vin nu neapărat din zona marilor retaileri, ele vin de pe tot segmentul alimentar din România. Principalele aspcte sunt deteriorarea ambalajelor şi produse expirate", potrivit şefului ANPC.
Pentru a reduce risipa alimentară trebuie dusă o campanie de educare, de informare a consumatorului, astfel încât acesta să aleagă în cunoştinţă de cauză produse utile, a declarat Dunca.
Vicepreşedintele ANSVSA Lenuţa Ichim a afirmat că autoritatea colaborează cu retailerii pentru siguranţa alimentară, pentru identificarea şi retragerea rapidă a unor alimente care ar reprezenta un risc.
"ANSVSA susţine iniţiativa pentru a reduce risipa alimentară, dar responsabilitatea este în întregime a operatorului economic şi presupune şi cheltuieli", a declarat vicepreşedintele ANSVSA.
Potrivit datelor prezentate de AMRCR, românii aruncă anual la gunoi 2,2 milioane tone de alimente, adică 10% din mâncarea pe care o cumpără.
"Sunt ţări cu mult avansate faţă de România care fac lucruri interesante şi pe care încercăm prin eforturi deosebite să le ajungem din urmă", a declarat Florin Căpăţână, vicepreşedinte AMRCR.
El a punctat că aceste lucruri nu se pot face fără ajutorul autorităţilor statului.
România se află pe locul 10 într-un top care clasifică 27 de ţări UE în funcţie de cât de multe produse alimentare sunt aruncate. Pe primele locuri sunt Marea Britanie, Germania şi Olanda.
La discuţiile privind reducerea risipei alimentare au mai participat şi Bertrand Swiderski, director CSR al Carrefour, Viorel Morarescu, şef al Direcţiei Generale de Industrie Alimentară din Ministerul Agriculturii, precum şi Luminiţa Ghiţă, şef Serviciu Dezvoltare Durabilă din Ministerul Mediului.
Mai mulţi retaileri din România sunt implicaţi în prezent în programe privind reducerea risipei alimentare, proiectele lansate în acest sens având scop umanitar, dar şi de educare.
Astfel de programe deruleaza în prezent Auchan, Billa, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Metro, Penny Market, Profi şi Selgros, potrivit AMRCR.
Citește pe alephnews.ro: Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Adevărul de pe stradă: Câte maşini sunt de fapt în Bucureşti.
Citește și: CONFERINŢA MEDIAFAX - Eurocommerce: Autorităţile nu trebuie să intervina prin cote la rafturile magazinelor
Citește și: CONFERINŢA MEDIAFAX - Sorana Georgia, AMRCR: După scăderea TVA, românii îşi permit să cumpere alimente de calitate mai bună
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie găsită moartă: „Mi-a zis că…”
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe