GOOGLE a atras peste jumătate din veniturile din publicitatea pe mobil la nivel mondial

Google a atras, anul trecut, peste jumătate din veniturile din publicitatea pe dispozitivele mobile la nivel mondial, estimată la 8,8 miliarde de dolari, potrivit unui studiu al eMarketer.

150 afișări
Imaginea articolului GOOGLE a atras peste jumătate din veniturile din publicitatea pe mobil la nivel mondial

GOOGLE a atras peste jumătate din veniturile din publicitatea pe mobil la nivel mondial (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Cu 4,61 de miliarde de dolari, motorul de căutare pe internet Google şi-a adjudecat 52,36% din această piaţă, care a crescut puternic în 2012.

Pe locul al doilea, la mare distanţă, se află reţeaua de socializare Facebook (5,35% şi 470 milioane de dolari).

Clasamentul este continuat de postul de radio online Pandora (2,71% şi 240 milioane de dolari) şi Twitter (1,57% şi 140 milioane de dolari).

Potrivit estimărilor eMarketer, investiţiile în publicitatea pe dispozitivele mobile vor creşte foarte mult în acest an, ajungând la 15,82 miliarde de dolari. Google continuă să îşi menţină dominaţia pe această piaţă, chiar dacă este de aşteptat ca reţeaua de socializare Facebook să reducă din distanţa care o desparte de motorul de căutare pe internet.

În 2013, cota de piaţă a Google pe piaţa de publicitate pe dispozitivele mobile la nivel mondial ar urma să crească la 55,97% (8,85 miliarde de dolari), în timp ce Facebook va creşte la 12,90% (2,04 miliarde de dolari). Pandora ar urma să îşi adjudece 2,50% din piaţă (400 milioane de dolari), iar Twitter - 1,95% (310 milioane).

Pe de altă parte, Google a dominat anul trecut piaţa de publicitate online la nivel mondial, cu 32,73 miliarde de dolari (31,46% din piaţă). În 2013, este de aşteptat ca veniturile Google din publicitate online să ajungă la 38,83 miliarde de dolari (33,24%).

În acest an, Google îşi va creşte veniturile mai rapid decât piaţa în ansambu, în contextul eforturilor de pe care le face pentru a-şi monetiza celelalte produse, între care site-ul YouTube.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici