Piaţa auto a stagnat în ianuarie, vânzările de maşini rulate continuă să urce

Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale noi au scăzut cu 0,1% în prima lună din acest an faţă de ianuarie 2012, la 4.218 unităţi, potrivit datelor Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care arată însă că importul de maşini rulate a urcat în acest interval cu 60%.

225 afișări
Imaginea articolului Piaţa auto a stagnat în ianuarie, vânzările de maşini rulate continuă să urce

Piaţa auto a stagnat în ianuarie, vânzările de maşini rulate continuă să urce (Imagine: Cristi Vatavu/Mediafax Foto)

"În continuare, în luna ianuarie vânzările sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (81% din total), cu 11 puncte procentuale mai mult decât media înregistrată în 2012. De asemenea, continuă să se manifeste asupra pieţei impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate care, la un volum de aproximativ 18.000 de autoturisme, înregistrează o creştere de 60% faţă de ianuarie 2012. La aceste cifre, rezultă că la fiecare autoturism nou vândut în România în prima lună din acest an, au fost aduse alte cinci rulate", se arată într-un comunicat al asociaţiei.

Comparativ cu decembrie 2012, vânzările de autovehicule au scăzut cu 40%.

Livrările de autoturisme s-au diminuat cu 4,1% faţă de ianuarie 2011, la 3.334 de unităţi, topul pe mărci fiind format din Dacia (758 de unităţi vândute), Skoda (368 unităţi), Volkswagen (308 unităţi), Renault (229 unităţi), Ford (209 unităţi) şi Hyundai (202 unităţi).

După provenienţă, vânzările de autoturisme din producţia internă au scăzut cu 17,8% iar cele din import s-au majorat cu 0,7%.

Pe modele, pe primul loc la începutul anului este Dacia Sandero, cu vânzări raportate de 237 unităţi, urmată de Dacia Logan (231 unităţi) şi Skoda Octavia (216 unităţi). Acestea sunt urmate de Dacia Duster (213 unităţi), Renault Clio (127 unităţi) şi Hyundai i20 (107 unităţi).

În funcţie de tipul de combustibil, continuă trendul din 2012 de creştere a ponderii autoturismelor cu motoare diesel (diesel 59,5% / benzină 40,5%).

Vehiculele comerciale uşoare (plus minibuse) au înregistrat o creştere de 15,5% faţă de aceaşi lună din 2012, pe mărci primele locuri fiind ocupate de Dacia, Citroen, Volkswagen, Fiat şi Renault, acestea acoperind împreună circa 70% din totalul pieţei.

În ianuarie s-au fabricat 34.915 autovehicule, cu 17,7% mai mult faţă de luna precedentă şi cu 34,7% în plus faţă de ianuarie 2012.

Exporturile au înregistrat o majorare de 7,8% comparativ cu ianuarie 2012, la 27.856 unităţi, avansul datorându-se în exclusivitate autoturismelor, cu o creştere de 12,9%.

Cel mai vândut model la export în ianuarie 2013 a fost Dacia Duster (8.545 unităţi), corespunzător unei cote de 31% din totalul livrărilor externe, urmat de Logan (6.882 unităţi), Sandero (6.407 unităţi) şi Ford B-MAX (6.022 unităţi).

Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale noi s-au diminuat cu 20,9% anul trecut, la 87.505 de unităţi, una dintre cele mai mari scăderi din UE, potrivit datelor furnizate la începutul lunii februarie de APIA, care a anunţat că speră, totuşi, la un avans de 5% în 2013.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici