Smartphone-urile mai puţin cunoscute, dar mai ieftine, câştigă teren în Europa

Popularitatea în creştere a smartphone-urilor mai ieftine produse de companii mai puţin cunoscute, precum Wiko, conduce la divizarea pieţei în ţările dezvoltate din vestul Europei, potrivit datelor Kantar Worldpanel ComTech.

Smartphone-urile mai puţin cunoscute, dar mai ieftine, câştigă teren în Europa (Imagine: Mediafax Foto / AFP)

Wiko, un producător francez de smartphone-uri relativ necunoscut, s-a alăturat unei liste de telefoane ieftine fabricate în cea mai mare parte de rivali din China, scrie Financial Times.

Brandurile foarte cunoscute, precum Apple şi Samsung, se confruntă pe piaţa europeană cu o presiune tot mai mare din partea concurenţilor mai mici, arată datele Kantar Worldpanel ComTech.

Printre micii producători se află, însă, şi branduri cunoscute, precum Motorola, care şi-a revitalizat linia de smartphone-uri, precum şi companii ca Huawei şi Wiko.

Vânzările companiei chineze Huawei au crescut de peste două ori pe cele mai mari cinci pieţe din Europa de Vest, potrivit Kantar. Huawei are acum în regiune o cotă de piaţă de 3%, ajungând chir la 5% în Germania şi Spania.

Wiko a înregistrat, de asemenea, creştere puternică. Brandul are cele mai mari vânzări în Franţa, unde deţine 8% din piaţă, dar se extinde şi în restul Europei, inclusiv în Marea Britanie, unde nu este cunoscut.

"În Europa are loc o accelerare a trendului de fragmentare pe piaţa telefoanelor, odată cu accelerarea creşterii brandurilor mai mici. Cumpărătorii încep să-şi dea seama de costul real al telefoanelor şi caută alternative mai ieftine. Aceastră schimbare de comportament avantajează brandurile mai puţin cunoscute, precum Huawei şi Wiko, care pot oferi tehnologie competitivă la un preţ mult mai mic", a declarat Dominic Sunnebo, director de analiză la Kantar Worldpanel ComTech.

Android rămâne cel mai popular sistem de operare în Europa, cu 72,4% cotă de piaţă, urmat de cel al Apple, cu 17,5%, în timp ce platforma Windows a Microsoft deţine 8,4%.

În China, compania locală Xiaomi a vândut în aprilie mai multe telefoane ca Samsung pentru a doua lună, modelul Xiaomi RedMi fiind cel mai vândutr de pe piaţă. Cota de piaţă a Apple a scăzut în ultimul an, de la 23,7% la 17,5%, în pofida eforturilor grupului american de a-şi creşte vânzările.

Statele Unite sunt încă dominate de Samsung şi Apple, care au cote de piaţă aproape egale, de circa 34%, în urma creşterii puternice a grupului sud-coreean, arată datele Kantar. Windows a pierdut, însă, teren şi a ajuns la 4,7%, de la 5,4% în aceeaşi perioadă anul trecut.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

comentează și tu Momentan sunt 0 comentarii
Taguri:
SMARTPHONE ,
EUROPA ,
COMENTARII

Nu exista comentarii

COMENTEAZĂ ŞI TU
Eroare: Câmpurile marcate cu roşu nu sunt valide!
Comentariul a fost adǎ ugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numǎrul din imagine:

* Faceţi click pe imagine pentru a genera alt numǎr
ŞTIRILE ZILEI
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.

ULTIMA ORĂ
Va avea curaj Traian Băsescu să facă asta? Adevărul care trebui spus până la capăt