Volkswagen vrea să compenseze cererea scăzută din Europa prin lansarea a 60 de modele

Volkswagen, cel mai mare producător auto european, vrea să compenseze cererea scăzută din Europa prin lansarea a 60 de modele noi sau modernizate, inclusiv vehicule de lux precum Bentley Flying Spur.

263 afișări
Imaginea articolului Volkswagen vrea să compenseze cererea scăzută din Europa prin lansarea a 60 de modele

Volkswagen vrea să compenseze cererea scăzută din Europa prin lansarea a 60 de modele (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Criza europeană a datoriilor rămâne o sursă de turbulenţe. Indiferent dacă suntem pe un trend economic pozitiv sau negativ, obiectivul nostru este să ne asigurăm că grupul VW ajunge la vârful industriei auto", a declarat directorul general Martin Winterkorn, la adunarea generală a acţionarilor de la Hanovra, relatează Bloomberg.

VW vrea să îşi majoreze în acest an vânzările de vehicule şi veniturile, noile versiuni ale Golf, Skoda Octavia şi noul sedan Audi A3 contribuind la compensarea declinului pieţei europene, unde cererea se îndreaptă spre cel mai redus nivel din ultimii 20 de ani.

Menţinerea ritmului de creştere este esenţială pentru Volkswagen, care vrea să depăşească General Motors şi Toyota Motor până în 2018 şi să devină cel mai mare producător auto la nivel mondial.

"Volkswagen va continua să aibă o evoluţie mai bună decât cea a pieţei. Luna martie a fost relativ slabă, dar odată cu creşterea vânzărilor modelului Golf performanţele grupului vor fi mai bune", a arătat Juergen Pieper, analist la Bankhaus Metzler în Frankfurt.

Vânzările VW au avansat cu 5,1% în primul trimestru, dar în Germania au scăzut cu 17%.

Pentru a reduce expunerea la piaţa europeană, VW va înfiinţa pe termen mediu 1.500 de centre de vânzări în regiuni cu creştere ridicată, care se vor adăuga celor 20.000 de unităţi la nivel mondial, a arătat Winterkorn.

Brandurile de lux asigură peste jumătate din profitul VW, iar prezenţa companiei pe acest segment de piaţă va creşte.

La începutul anului viitor Porsche va lansa vehiculul sport-utilitar Macan, iar dezvoltarea unui SUV de lux pentru divizia britanică Bentley este în curs, a spus Winterkorn.

Totodată, brandul Skoda va dubla gama din China la şase modele, între care sedanul compact Rapid, care a fost prezentat la salonul auto de la Shanghai, la sfârşitul săptămânii trecute.

Seat, singurul brand nerentabil al VW, lansează o versiune nouă a modelului hatchback Leon, pentru îmbunătăţirea imaginii şi revenirea la profitabilitate.

Profitul operaţional al VW a scăzut în primul trimestru cu 26%, la 2,36 miliarde de euro, în conformitate cu astămările analiştilor. Grupul a menţinut estimarea că profitul operaţional din acest an se va menţine la nivelul celui din 2012.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici