- Home
- Externe
- ANKARA, (25.07.2014, 10:04)
- Iuliana Enache
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Turcia inaugurează prima legătură TGV Ankara-Istanbul
Turcia inaugurează vineri primul său tren de mare viteză între principalele două oraşe ale sale, Ankara şi Istanbul, un proiect pus în aplicare de premierul Recep Tayyip Erdogan în cadrul eforturilor de modernizare a ţării.
2699 afișări
Turcia inaugurează prima legătură TGV Ankara-Istanbul (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Întârzierile succesive ale inaugurării au alimentat numeroase glume în ultimii ani. Dar vineri seara, glumeţii vor fi reduşi la tăcere când Erdogan va intra triumfător în Istanbul la bordul primului tren de mare viteză.
Inaugurarea liniei are loc cu mai puţin de o lună înaintea alegerilor prezidenţiale din 10 august, la care Erdogan este candidat şi a cărui campanie s-a concentrat pe eforturile de ameliorare a transporturilor în Turcia.
Din nefericire, trenul nu se va opri în centrul Istanbulului. El nu va ajunge decât pe malul asiatic al Bosforului, pentru a-şi încheia cursa în îndepărtata periferi Pendik, la două ore distanţă de malul european în timpul ambuteiajelor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Schimbarea de sex a ajuns în România. Un programator din Cluj a cerut în instanță să devină „femeie”
-
Legea pentru consolidarea capacităţii de combatere a evaziunii fiscale a fost promulgată
-
Viaţa din interiorul lagărelor secrete de detenţie din Israel
-
Armata chineză susţine că a „alungat” un distrugător american din Marea Chinei de Sud
Proiectul nu a fost ocolit de ghinion: nu numai inaugurarea sa a fost amânată, dar în iulie, în cursul testelor, unul dintre noile trenuri a lovit un vagon folosit la întreţinere.
Acesta a fost nevoit, de asemenea, să rezolve probleme de securitate. Accidentele feroviare sunt frecvente în Turcia, iar în 2004 zeci de persoane au murit când un tren de mare viteză a deraiat în nord-vestul ţării.
Dar, prin intermediul unei campanii de publicitate intense, cu spoturi televizate prezentând copii ce agitau mâinile la trecerea trenului, Guvernul a eludat dificultăţile pentru a transforma proiectul în succes.
Erdogan, al cărui partid islamo-conservator AKP domină politica turcă de peste zece ani, se străduieşte să se prezinte ca omul care a transformat Turcia pentru a face din ea o ţară modernă cu un nivel de viaţă comparabil cu cel al vecinilor europeni.
Premierul a inaugurat recent tunelul de la Marmaray, construit sub Bosfor, care permite legarea printr-o linie de metrou a malurilor european şi asiatic ale Istanbulului.
Printre proiectele în curs, se remarcă un al treilea pod peste Bosfor şi un al treilea aeroport la Istanbul.
Proiectul de legătură feroviară Istanbul-Ankara a costat 4,25 de miliarde de dolari. Început în 2003, chiar după preluarea puterii de către AKP, el a fost terminat abia 11 ani mai târziu.
Turcia a început să se doteze cu o reţea feroviară la mijlocul secolului XIX, sub Imperiul Otoman, iar construcţia de căi ferate a fost acordată în concesiune marilor puteri din perioada respectivă, Marea Britanie, Franţa şi Germania.
Dezvoltarea reţelei a fost continuată de fondatorul Turciei moderne, Mustafa Kemal Ataturk, dar întreţinerea sa a fost neglijată ulterior, când situaţia economică a ţării s-a deteriorat. Au fost create foarte puţine linii noi din 1960.
În prezent, călătoriile în Turcia se fac în principal cu autocarul sau avionul, dar Guvernul speră că linia Ankara-Istanbul va schimba obiceiurile turcilor.
Călătoria între cele două oraşe va fi astfel de trei ore şi jumătate. Proiectul final prevede un punct terminus pe malul european al Istanbulului, cu trenuri care traversează Bosforul prin tunelul Marmaray. Trenurile sunt prevăzute să reuleze cu o viteză de 250 de kilometri pe oră, pe o linie lungă de 511 kilometri.
Erdogan a fixat pentru 2023 - când se împlinesc 100 de ani de la înfiinţarea Republicii de către Ataturk - obiectivul de a face legătura între estul şi vestul Turciei printr-un tren de mare viteză.
Citește pe alephnews.ro: Primele probleme la cipul Neuralink: Ce s-a întâmplat în creierul primului om implantat, la doar o lună după ce a primit dispozitivul
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Tinerilor le este frică să răspundă la telefon. 70% dintre persoanele care au participat la un sondaj preferă mesajele
Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Cine este antreprenorul care vrea să transforme cele mai arzătoare dorinţe ale oamenilor într-o afacere. El a creat şi vândut mai multe afaceri
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imaginile anului cu romanticul Ilie Năstase în timp ce își sărută cu foc soția! Cum a răsfățat-o pe Ioana Năstase, după ce femeia a dezvăluit că relația lor o face să trăiască în minciună și durere
PROSPORT.RO
'O sfidează pe soția lui Florin Piersic!' Scandal cu femeia nelipsită de lângă marele actor, aflat pe patul suferinței
CANCAN.RO
Cine este Anna Török, soția lui Florin Piersic. Cei doi au trăit o poveste de dragoste ca în filme
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe