Volkswagen mizează pe maşinile electrice. Compania investeşte masiv în producţia propriilor sale baterii şi vrea să depăşescă Tesla

Gigantul german Volkswagen vrea să depăşească Tesla şi investeşte masiv în producţia propriilor sale baterii dedicate maşinilor electrice, una dintre cele mai importante strategii ale firmei lui Musk, potrivit Ziarului Financiar.

1280 afișări
Imaginea articolului Volkswagen mizează pe maşinile electrice. Compania investeşte masiv în producţia propriilor sale baterii şi vrea să depăşescă Tesla

Volkswagen mizează pe maşinile electrice. Companiai nvesteşte masiv în producţia propriilor sale baterii şi vrea să depăşescă Tesla

O bună parte din producătorii auto tradiţionali încearcă să producă propriile lor baterii de maşini electrice, îmbrăţişând o strategie care a transformat Tesla în cel mai mare jucător din cadrul industriei, transmite The Wall Street Journal.

Acum, analiştii estimează că gigantul german Volkswagen ar putea deveni cel mai important producător de automobile electrice în 2022, iar producţia de baterii se va dovedi vitală în perioadă următoare.

VW şi-a dezvăluit planurile încă din 2019. Experţii din interiorul industriei sunt de părere că firma şi-a depăşit majoritatea rivalilor în ceea ce priveşte capacitatea de producţie a bateriilor, în condiţiile în care gigantul a subestimat iniţial magnitudinea şi complexitatea sarcinii.

De altfel, VW s-a chinuit să găsească ingineri şi manageri calificaţi pentru a-şi duce la bun sfârşit obiectivul, încercând în prezent să atingă un nivel de sustenabilitate în ceea ce priveşte costurile de producţie, de vreme ce tehnologia din spatele viitoarelor baterii nu şi-a dovedit în totalitate valoarea.

Bateriile din actualele maşini electrice VW sunt obţinute din surse externe, însă compania a declarat că plănuieşte să îşi construiască în 2022 prima fabrică de baterii din Germania, urmând să accelereze trendul în Europa, Statele Unite şi China.

Între 2018 şi 2020, grupul Tesla a cheltuit aproape 30 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea noii tehnologii, incluzând aici maşinile electrice, mai mult decât orice alt producător auto tradiţional. Recent, compania a anunţat că va cheltui peste 41 de miliarde de dolari pentru crearea de vehicule electrice între 2021 şi 2025, neluând în calcul costurile fabricilor dedicate bateriilor.

Thomas Schmall, şeful diviziei de componente din cadrul VW, spune că producţia internă a bateriilor poate fi rezumată printr-un simplu fapt: bateriile reprezintă aproximativ 50% din valoarea unei maşini electrice.

Tesla a livrat 499.550 de automobile în 2020, aproape de obiectul setat de CEO-ul Elon Musk la începutul anului. Prin comparaţie, grupul Volkswagen a vândut peste 9 milioane de vehicule în aceeaşi perioadă.

Totuşi, Tesla, companie fondată în 2003, înregistrează o valoare de piaţă de aproape 700 de miliarde de dolari, de cinci ori mai mult decât Volkswagen.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici