”Antonia”, primul funcţionar public virtual din România bazat pe inteligenţa artificială: Ce sarcini va avea de rezolvat

Primul funcţionar public virtual din România, numit ”Antonia”, bazat pe inteligenţa artificială, va fi lansat în 15 aprilie la Cluj. Antonia va dirija cererile online ale cetăţenilor şi îi va ajuta pe aceştia 24 de ore din 24 în rezolvarea problemelor cu municipalitatea.

Share pe Facebook 3490 afişări

Imaginea articolului  ”Antonia”, primul funcţionar public virtual din România bazat pe inteligenţa artificială: Ce sarcini va avea de rezolvat

”Antonia”, primul funcţionar public virtual din România bazat pe inteligenţa artificială: Ce sarcini va avea de rezolvat

Funcţionarul public virtual bazat pe inteligenţa artificială va fi, în prima fază, un program, după care sarcinile îi vor fi preluate de un robot instalat la Primăria Cluj-Napoca.

”Primăria Cluj-Napoca va lansa primul functionar public virtual din România, proiect care a căpătat numele Antonia, după modelul deja foarte cunoscut la nivel mondial al Sofiei, primul robot cetăţean din lume. Până în prezent, Primăria Cluj-Napoca a implementat 47 de proceduri şi aplicaţii care pot fi încadrate în ceea ce înseamnă Cluj-Napoca Smart City, iar Antonia merge un pas mai departe în această viziune a oraşului, deschisă tehnologiei şi talentelor. Astfel, noul funcţionar virtual va avea pentru început două roluri principale, şi anume va dirija cererile online ale cetăţenilor şi îi va ajuta pe aceştia 24 de ore din 24 în interacţiunile lor cele mai frecvente cu primăria, respectiv primăriile de cartier. Pentru prima componentă, funcţionarul virtual se află în teste şi va fi disponibil şi operaţional începând cu 15 aprilie”, a declarat, vineri, corespondentului MEDIAFAX, primarul Emil Boc.

Potrivit acestuia, Antonia va învăţa în timp parcursul optim pentru fiecare cetăţean care interacţionează cu Primăria, reducând din munca celorlalţi funcţionari publici prin redistribuirea instantă către serviciul corespunzător a cererii completate de către cetăţean.

”Se simplifică, astfel, din ce în ce mai multe procese şi interacţiunea clujenilor şi vizitatorilor cu Primăria Cluj-Napoca. Componenta cheie este ceea ce specialiştii numesc <machine learning> şi mai departe, inteligenţă artificială. Sunt concepte pe care trebuie să le analizăm serios”, a spus edilul.

Emil Boc a precizat că a doua componentă implică instalarea unui robot într-un spaţiu al Primăriei care va funcţiona fără întrerupere şi va oferi acces la serviciile publice ale Primăriei, pe care în mod obişnuit clujenii le pot rezolva la Centrul de Informare pentru cetăţeni al municipalităţii clujene sau la primăriile de cartier.

”Tehnologia nu va putea să înlocuiască toate locurile muncă, dar va crea slujbe care nu există în acest moment, astfel oamenii ar putea avea mai mult timp să se relaxeze, să petreacă timp cu familia”, a mai spus Boc.

Echipa de proiect care dezvoltă Antonia este coordonată de Serviciul Strategii de informatizare alături de Centrul de Informare pentru Cetăţeni.

 

Share pe Facebook

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
CLUJ ,
FUNCŢIONAR VIRTUAL ,
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.