Campanie de prezentare a României, prin materiale online trimise de români, lansată în Marea Britanie

O campanie de prezentare a României - "What is Romania like? Share your experiences" ("Cum este România? Împărtăşiţi experienţele voastre") -, realizată prin intermediul unor materiale expediate de români pe internet, a fost lansată în Marea Britanie.

592 afișări
Imaginea articolului Campanie de prezentare a României, prin materiale online trimise de români, lansată în Marea Britanie

Campanie de prezentare a României, prin materiale online trimise de români, lansată în Marea Britanie (Imagine: www.witness.theguardian.com)

"Ne-ar plăcea să aflăm mai multe lucruri despre România - arătaţi-ne cum este să trăieşti şi să lucrezi în ţara voastră - împărtăşind cu noi fotografiile, înregistrările video şi experienţele voastre de viaţă", afirmă iniţiatorii acestei campanii, informează witness.theguardian.com.

În presa britanică s-a discutat foarte mult în ultima vreme despre numărul mare de români care ar putea ajunge în Marea Britanie, după ce această ţară va ridica restricţiile de pe piaţa forţei de muncă, începând de la 1 ianuarie 2014.

"Ne-ar plăcea să ne spuneţi ce vă place la faptul că sunteţi cetăţean român şi care sunt motivele pentru care nu aţi pleca niciodată (din ţara voastră, n.r.), dar şi care sunt lucrurile care vă vor lipsi cel mai mult dacă intenţionaţi să veniţi în Marea Britanie. Dacă există dificultăţi cu care vă confruntaţi în viaţa de zi cu zi, care v-au influenţat decizia de a vă părăsi ţara, ne-ar plăcea să auzim şi despre aceste lucruri", spun autorii campaniei.

O selecţie cu cele mai spectaculoase fotografii, înregistrări video şi relatări despre viaţa din România va fi publicată pe site-ul cotidianului The Guardian.

Până la ora publicării acestor informaţii, 157 de români au răspuns invitaţiei lansate de această campanie, care se va încheia peste 12 zile.

Printre fotografiile publicate deja de utilizatorii români pe site-ul witness.theguardian.com se numără câteva instantanee spectaculoase cu Ateneul Român din Capitală, Cetatea Râşnov, Piaţa Sfatului din Braşov, Castelul Corvinilor, Domul romano-catolic din Timişoara, Opera din Timişoara, Muzeul Astra din Sibiu, Castelul Bran, Crucea de pe Muntele Caraiman, Catedrala din Târgu Mureş, Cetatea Sighişoara şi Castelul Peleş. Au fost expediate şi imagini cu satul românesc şi cu obiceiuri şi tradiţii - Parada Junilor din Sibiu -, dar şi altele cu peisaje naturale - Lacul Roşu, Vulcanii noroioşi, Lacul Bâlea, Dunărea, Marea Neagră, Valea râului Bistriţa, Sfinxul.

Alţi români au trimis fotografii ale copertelor unor discuri pe vinil lansate de anumiţi cântăreţi români, alţii au scris articole despre bunicii lor, despre România, despre religia creştină, iar un alt utilizator român le-a transmis britanicilor următorul mesaj: "Just come and visit. Your prince does" ("Veniţi şi vizitaţi-ne. Prinţul vostru o face").

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici