Controlul la Spitalul Sfânta Maria, finalizat. Se impune verificarea unor contracte şi recuperarea sumei de 2.811.456 lei

Corpul de control al prim-ministrului a efectuat un control la Spitalul Clinic Sfânta Maria din Capitală, în urma căruia a decis că se impune verificarea unor contracte şi recuperarea sumei de 2.811.456 lei, reprezentând servicii medicale prestate şi nedecontate în 2015 de către CASMB.

1182 afișări
Imaginea articolului Controlul la Spitalul Sfânta Maria, finalizat. Se impune verificarea unor contracte şi recuperarea sumei de 2.811.456 lei

Controlul la Spitalul Sfânta Maria, finalizat. Decizii luate în urma controlului: recuperarea sumei de 2.811.456 lei (Imagine: Shutterstock/ Mediafax Foto)

Corpul de control al premierului a verificat dacă s-au respectat prevederile legale în legătură cu organizarea, funcţionarea şi îndeplinirea atribuţiilor de către Spitalul Clinic Sfânta Maria Bucureşti, contractele de management, gestionarea resurselor umane şi financiare, activitatea de contractare, dar şi alte obiective considerate relevante.

În urma controlului s-a constatat că procesul de acreditare a unităţii spitaliceşti a fost întârziat cu doi ani, la solicitarea spitalului, prin replanificarea vizitei de evaluare din anul 2014 până în 2016.

Totodată, spitalul a fost clasificat provizoriu, între 26.05.2011 – 13.02.2013, în categoria II cu program de conformare pentru a putea obţine finanţarea corespunzătoare clasificării.

În 2006, Ministerul Sănătăţii a încheiat contractul de management cu Narcis Copcă, pe o durată de trei ani, la care au fost încheiate ulterior trei acte adiţionale. În 2009, la încetarea mandatului, contractul managerului Narcis Copcă a fost prelungit cu încă trei ani printr-un ordin al ministrului interimar al Sănătăţii şi prin Actul adiţional 3/19.11.2009 la contractul de management 275/2006, cu încălcarea prevederilor legale, se arată în raport.

"La data de 02.09.2010 Spitalul Clinic „Sfânta Maria” Bucureşti, în calitate de beneficiar, a încheiat cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, în calitate de Organism Intermediar, în numele şi pentru Ministerul Economiei, în calitate de Autoritate de Management, contractul de finanţare nr. 212/324LOCAL având ca obiect (…) acordarea finanţării nerambursabile de către Autoritatea de Management, pentru implementarea Proiectului nr. SMIS 6207 intitulat:„Îmbunătăţirea Accesului cetăţenilor la servicii de sănătate de calitate prin implementarea unui sistem informatic integrat în cadrul Spitalului Clinic «Sfânta Maria» Bucureşti”. Pentru realizarea proiectului, la data de 21.01.2011 între Spitalul Clinic „Sfânta Maria” Bucureşti şi societatea Asesoft International SA din Ploieşti (nr. înregistrare J29/574/2001, cod fiscal RO 13990040) a fost încheiat contractul de furnizare nr. 518/21.01.2011, în valoare totală de 2.007.312 RON (cu TVA), a cărui durată a fost prelungită până la data de 15.02.2012, prin încheierea a două acte adiţionale la contract. Organismul Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale a aplicat corecţii de 25%, respectiv de 10% la valoarea totală a contractului de furnizare nr. 518/21.01.2011, încheiat de către spital cu societatea Asesfot International SA şi a contractului de servicii nr. 9841/01.11.2010 încheiat de către spital cu societatea Euro Management Grup SRL, în sumă totală de 501.673,15 RON, pe măsura solicitării în cadrul fiecărei cereri de rambursare a finanţării nerambursabile aferente cheltuielilor efectuate sub incidenţa contractului menţionat. Suma totală autorizată la plată de către AM şi rambursată Spitalului Clinic „Sfânta Maria” Bucureşti aferentă Proiectului a fost de 1.604.064,25 RON. Pentru finanţarea proiectului, din bugetul propriu de venituri şi cheltuieli al spitalului a fost alocată suma totală de 536.261,22 RON, din care suma de 34.588,07 RON reprezintă (2%) contribuţia beneficiarului, iar suma de 501.673,15 RON reprezintă valoarea totală a corecţiilor aplicate de organismul intermediar pe proiect, aferentă contractelor de achiziţie publică nr. 518/21.01.2011 şi nr. 9841/01.11.2010, încheiate de către spital cu societatea Asesfot International SA, respectiv cu societatea Euro Management Grup SRL", se arată într-un comunicat de presă al Corupului de Control.

De asemenea, în 2004-2005, Spitalul Sfânta Maria a încheiat un contract cu Centrul Medical Med-As 2003 SRL, iar în perioada 2006 – 2016 nu a înştiinţat şi nu a mai solicitat avizul Ministerului Sănătăţii şi/sau al Primăriei Municipiului Bucureşti pentru derularea contractelor de asociere în participaţiune cu Med-As şi pentru încheierea actelor adiţionale prin care contractele au fost prelungite cu perioade cuprinse între cinci şi 19 ani. Astfel, în perioada 2005 – 2015, din prestarea serviciilor medicale de către Med-As au fost realizate venituri totale de 32.537.098,10 lei, cheltuieli de 29.148.278,18 lei şi un profit de 3.388.819,92 lei, din care cota spitalului Sfânta Maria a fost de doar 291.002,58 lei, se arată în raport.

"Suma totală de 291.002,58 RON rezultată din împărţirea beneficiilor şi suportarea pierderilor aferente desfăşurării a activităţilor de către asociaţi a fost compensată cu sumele din facturile emise de societatea Centrul Medical MED-AS 2003 SRL pentru serviciile medicale prestate în amplasamentele spitalului şi pentru pacienţii internaţi în spital. Societatea Centrul Medical MED-AS 2003 SRL a realizat, în perioada anterior menţionată, din desfăşurarea în comun a activităţilor prevăzute în contractele de asociere în participaţiune încheiate cu Spitalul Clinic „Sfânta Maria” Bucureşti, profit în sumă totală de 3.097.817,34 RON. În perioada 2008 - 2015 pentru acordarea serviciilor medicale de laborator prin efectarea de analize medicale şi pentru acordarea serviciilor medicale de radiologie, prevăzute în contractele de asociere în participaţiune nr. 7644/28.11.2005 şi nr. 7950/12.12.2005, în calitate de lider al asocierii şi administrator al acesteia, societatea Centrul Medical MED-AS 2003 SRL a calculat pierderi în urma derulării activităţilor aferente celor două contracte în sumă totală de 1.160.262,50 RON, respectiv de 319.196,08 RON. În perioada 01.01.2006 - 15.07.2015 la nivelul Spitalului Clinic „Sfânta Maria” Bucureşti nu au fost elaborate proceduri formalizate pe activităţi referitoare la derularea contractelor de asociere în participaţiune”, se mai arată în comunicat.

În perioada 2005 – 2016, spitalul nu şi-a exercitat dreptul de a verifica activitatea asociatului, iar instituţiile autorizate nu au efectuat niciun control care să aibă ca obiectiv contractele încheiate cu Med-As. Sumele ce reprezentau cotele rezultate din împărţirea beneficiilor şi suportarea pierderilor aferente au fost compensate din facturile emise de Med-As spitalului pentru investigaţiile efectuate pacienţilor internaţi.

Corpul de control a stabilit că la data de 22.11.2016 la nivelul Spitalului Clinic ,,Sfânta Maria” Bucureşti nu erau dispuse măsuri pentru realizarea unei cercetări administrative în vederea stabilirii motivelor, responsabilităţilor şi recuperarea sumei de 2.811.456 RON, reprezentând servicii medicale prestate, invalidate şi nedecontate, în anul 2015, de către Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti. Corpul de control a stabilit că se impune realizarea unei cercetări administrative de către conducerea Spitalului Clinic „Sfânta Maria” Bucureşti în vederea stabilirii motivelor, responsabilităţilor şi recuperarea sumei de 2.811.456 RON reprezentând servicii medicale prestate, invalidate şi nedecontate, în anul 2015, de către Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti.

Ministerul Sănătăţii şi Primăria Municipiului Bucureşti vor trebui să verifice încheierea şi derularea contractelor şi a actelor adiţionale cu societatea Med-As şi renegocierea clauzelor contractuale pentru mărirea cotelor rezultate din împărţirea beneficiilor şi suportarea pierderilor ce i se cuvin spitalului, în vederea obţinerii de venituri de către spital din această asociere, respectiv rezilierea asocierii, dacă aceasta continuă să nu aducă beneficii unităţii medicale.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici